heidi72 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hvilket merke fungerer for dere...? Gutten min sliter med luft i magen... Han er 8 uker...
Gulp Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Vi brukte Nan, men han har aldri vært veldig plaget med luft. Vi prøvde Collett en stund, men gulpet stinka pyton, så det sluttet vi med:/
LadyLuck & Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 vi bruker nå nan, men måtte en periode slutte med dette da han slet med mye luft. Brukte da hipp, og var kjempefornøyd
heidi72 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Lager dere ferdig flasker for hele døgnet eller...!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Nan brukte jeg,colett var ok,men jeg følte den var på en måte mer kornete. Hipp kommer ikke i mitt hus,etter at jeg oppdaget at grøten inneholdt halvparten av jernet som en anbefaler her i landte. Da stoler jeg heller ikke på de andre produktene.Om småfolk har mme,det vet jeg ikke noe om
gullegget Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Jeg ville prøvd meg fram. For min eldste sønn så passet det best med nan, yngste ville bare ha collett.. Jeg lagde ett og ett måltid. Tenker at ferskere er bedre. Kar du sjekket at han ikke får luft igjennom flaska? Suger feil, dere holder flaska feil..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Kokte opp vann,tok riktig menge i flaska og satte det i kjøleskapet og så tok jeg oppi mme når han skulle ha mat
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Stikk på apoteket å kjøp NAN h1 tror jeg det var. den er for barn som har litt vanskeligere for å fordøye enn andre. Vi brukte den, og den hjalp. I tillegg vil jeg råde deg til å ta en tur til kiropraktor om han gråter mye og ikke finner roen. Det hjalp kjempe masse på tulla vår:o)) Helt ufarlig og de er veldig forsiktige og flinke.
NormaJean Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 nevøen min får nan, og trives med det. Med har du prøvd de Dr. Brown flaskene? de skal jo hjelpe for luft i magen og slikt. Svigerbroren min koker opp 2-3 flasker av gangen og har det i kjøleskapet. Ferdigblandet morsmelkerstatning holder seg helt fint i 24 timer, på barneavdelingene på Riksen får vi opp blandinger for 1 døgn av gangen!
heidi72 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2008 Har prøvd den på apoteket. Virket ikke på gutten min... Skal ringe kiropraktoren i morgen tenkte jeg... Kanskje jeg kan få en litt roligere helg...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Vi brukte Nan til førstemann, og hadde sjelden problemer med luft i magen
-kate Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Heisann! Det er veldig viktig at det kokte vannet holder rundt 37 grader når du har pulverert oppi, deretter skal blandingen avkjøles før den settes i kjøleskap. Har to barn på nå 6 og 3 år, som begge bare har fått MME, siden jeg ikke kunne amme. Førstemann hadde kolikk, og da hjalp ingenting uansett hva vi prøvde, gikk over fra Collett og til NAN med henne. Med nummer to var det ingen problem, brukte NAN på ham også. Husker jeg ga dråper i forkant av måltidet, nettopp for å unngå luft. Kjøpte dem på apoteket, reseptfritt, men husker ikke navnet i farten. Med førstemann brukte jeg bare Dr. Brown-flasker, og lot henne få rape flere ganger under måltidet for å unngå at det samlet seg opp luft. Lykke til!
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Vi prøvde Nan, collet og hipp. Mest fornøyd med nan, men det ble luft i magen med alle typene, gikk gradvis over. Med Collett ble det mer gulping.
kattepusen_87 Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 jeg annbefaler nan morsmelkerstattning.... datteren min på åver 1 år va også mye plaget med luft... da vill jeg annbefale og bruke minofom såm man får kjøpt reseptfritt på appoteket... men følg bruksanvisningen... ellers vil den ikke fungere..
Brummeline3barnsmor Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 har brukt nan2 å det funker fint her...
NormaJean Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 ha litt malt oppi melken? eller er det for avføringsproblemer igjenn? husker plutselig ikke
Gulp Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 Tror malt er for avføringen, men det kan jo hende det hjelper, at det løsner litt på hele systemet....
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 22. februar 2008 #19 Skrevet 22. februar 2008 Vi brukte Colett og var veldig fornøyde med det. Jeg lagde opp melk for ca ett døgn av gangen, i en stor beholder (750 ml) fra Tupperware. Så tok jeg bare det jeg trengte av den i løpet av døgnet og varmet i vannbad.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 22. februar 2008 #20 Skrevet 22. februar 2008 Har ikke lest alle svarene du har fått, så beklager hvis jeg skriver noe som står fra før :-) Hvis du kommer over et merke som heter HIPP bør du prøve det. De selger det på coop-butikker. Vi prøvde både NAN og Coelette med varierende resultat -både mageknip, utslett, sov dårlig etc., men når vi gikk over til HIPP var det som en annen verden :-). Han reagerte ikke på noen måte og hadde samme gulp, avføring som når han fikk morsmelk:-). Vet ikke om det kan ha noe med at det er økologisk, jeg, men det skader jo ikke akkurat det heller :-) Lykke til§!!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 22. februar 2008 #21 Skrevet 22. februar 2008 vi hadde malt oppi... det hjalp hos oss ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå