Gå til innhold

Min fødselhistorie................... :-D


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Endelig 4 dager på overtid kom lille prinsen vår :-D

Søndagen gikk vi en liten tur for å prøve om det kunne sette noe i gang, tok også et mini klyx på kvelden for å se om kanskje :-D

Hadde hatt kynnere hele dagen men ikke regelmessig. Etter klyx ble kynnerene kratftigere med 10-14 min mellom. Gikk og la meg i 22 tiden for å se om jeg klarte å sove fra de. Våknet ofte, ca hver halv time. Kvart på 2 våknet jeg av 2 merkelige lyder, vannet gikk. Morsom lyd :-D

Ringte føden siden hodet ikke var festet, skulle prøve å hvile litt til riene kom i gang så kunne vi komme inn. Etter 15 min ca kom de med 10 min mellom. Men det var bare 2 stk som kom, etter det var det plutselig 4-5 min mellom. Vi hev oss i bilen, forrige fødsel gikk fort så jeg ville ikke risikere å føde i bilen :-D

Kl 4 var vi på føden og jeg var klar for undersøkelse, ble så skuffet, bare 2 cm åpning. Tenkte at dette kom til å bli en lang fødsel...

Klarte ikke å slappe av, riene kom med 3 min mellom. Ble sjekket igjen 5.30 og hadde bare 3 cm...... Jordmor mente det var siden jeg ikke klarte å slappe av, var stiv som en pinne. Fikk da lov til å få lystgass, det hjalp. Klarte å puste riktig og kjente det åpnet seg. 6.30 hadde jeg 6 cm, endelig. Fikk fentanyl, pluss akupunktur i hodet, som skulle hjelpe meg å slappe av. Kl 7.00 hadde jeg 8 cm, dette gikk fort... Da sa jordmor at jeg kom til å føde i vaktskiftet, samboer spurte når det var og vi ble litt sjokka når hun sa det var nå mellom 7-7.30. Hjelp tenkte vi, dette gikk fort. :-D

Kjente jeg følte trang for å trykke men fikk ikke lov.

7.17 hadde jeg full åpning og fikk lov til å trykke, 7.21 var han ute. 4 min og 3 pressrier..... :-D Ingen klipping, sying eller noe. Fantastisk.

 

En stor gutt kom til verden, 3870 gr, 52 cm lang, 36 cm rundt hodet.

Helt perfekt og nydelig. Han er fortsatt uten navn :-D

 

Kom hjem i går og vi koser oss masse. Litt sliten på nettene, han vil ha mye mat da... Lykke til til dere alle sammen.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!! Hørtes ut som en veldig fin fødsel, tror jeg bestiller en sånn :)

Skrevet

gratulere med gutten=)

gleder meg til d er min tur=)

Skrevet

Gratulerer så mye med lille gutten din...=oD

 

 

 

Skrevet

Gratulerer!! så perfekt med en liten gutt til slutt :-). Kan jeg spørre hva fentanyl er? Ukjent for meg.

Skrevet

Gratulerer! Gler meg til det er min tur! Eller altså, til fødselen er over og eg har guten i armane.. ;)

Skrevet

jeg kunne å tenkt meg en sånn fødsel ja!! gruer meg litt jeg, siden første til mor å mormor satt fast. og mamma revnet.. så er litt spent på hvordan det vil gå med meg..

Gjest Lenchen *over terminen*
Skrevet

Gratulerer så masse. Hørtes ut som en fin fødsel. Da ble det endelig baby på oss begge :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...