*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Heisann. Endelig 4 dager på overtid kom lille prinsen vår :-D Søndagen gikk vi en liten tur for å prøve om det kunne sette noe i gang, tok også et mini klyx på kvelden for å se om kanskje :-D Hadde hatt kynnere hele dagen men ikke regelmessig. Etter klyx ble kynnerene kratftigere med 10-14 min mellom. Gikk og la meg i 22 tiden for å se om jeg klarte å sove fra de. Våknet ofte, ca hver halv time. Kvart på 2 våknet jeg av 2 merkelige lyder, vannet gikk. Morsom lyd :-D Ringte føden siden hodet ikke var festet, skulle prøve å hvile litt til riene kom i gang så kunne vi komme inn. Etter 15 min ca kom de med 10 min mellom. Men det var bare 2 stk som kom, etter det var det plutselig 4-5 min mellom. Vi hev oss i bilen, forrige fødsel gikk fort så jeg ville ikke risikere å føde i bilen :-D Kl 4 var vi på føden og jeg var klar for undersøkelse, ble så skuffet, bare 2 cm åpning. Tenkte at dette kom til å bli en lang fødsel... Klarte ikke å slappe av, riene kom med 3 min mellom. Ble sjekket igjen 5.30 og hadde bare 3 cm...... Jordmor mente det var siden jeg ikke klarte å slappe av, var stiv som en pinne. Fikk da lov til å få lystgass, det hjalp. Klarte å puste riktig og kjente det åpnet seg. 6.30 hadde jeg 6 cm, endelig. Fikk fentanyl, pluss akupunktur i hodet, som skulle hjelpe meg å slappe av. Kl 7.00 hadde jeg 8 cm, dette gikk fort... Da sa jordmor at jeg kom til å føde i vaktskiftet, samboer spurte når det var og vi ble litt sjokka når hun sa det var nå mellom 7-7.30. Hjelp tenkte vi, dette gikk fort. :-D Kjente jeg følte trang for å trykke men fikk ikke lov. 7.17 hadde jeg full åpning og fikk lov til å trykke, 7.21 var han ute. 4 min og 3 pressrier..... :-D Ingen klipping, sying eller noe. Fantastisk. En stor gutt kom til verden, 3870 gr, 52 cm lang, 36 cm rundt hodet. Helt perfekt og nydelig. Han er fortsatt uten navn :-D Kom hjem i går og vi koser oss masse. Litt sliten på nettene, han vil ha mye mat da... Lykke til til dere alle sammen.
Fride08 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Gratulerer så mye!! Hørtes ut som en veldig fin fødsel, tror jeg bestiller en sånn
nr 4 er her<3 Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 gratulere med gutten=) gleder meg til d er min tur=)
♥Tullerusk♥ Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Gratulerer så mye med lille gutten din...=oD
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Gratulerer!! så perfekt med en liten gutt til slutt :-). Kan jeg spørre hva fentanyl er? Ukjent for meg.
***lilli*** Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Gratulerer! Gler meg til det er min tur! Eller altså, til fødselen er over og eg har guten i armane..
LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 jeg kunne å tenkt meg en sånn fødsel ja!! gruer meg litt jeg, siden første til mor å mormor satt fast. og mamma revnet.. så er litt spent på hvordan det vil gå med meg..
Gjest Lenchen *over terminen* Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Gratulerer så masse. Hørtes ut som en fin fødsel. Da ble det endelig baby på oss begge :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå