Gå til innhold

Når fortelle sjefen at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i barnehage, og jeg sliter med bekkenløsning, kvalme og er ekstrem trett. Har ikke lyst at de på jobb skal tro at jeg ikke gidder å ta i et tak eller er lat. Jeg gjør det jeg skal, men kjenner jo at jeg må ta hensyn til kroppen. Skal også snart på kurs, noe som er noe bortkastet på meg siden jeg skal ut i permisjon...

Synes det er fortideligt å fortelle det nå, er 4+3, men synes det er for lenge å vente til 12uke.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det til sjefen min i går, jeg er i sjette/sjuende uke. Gråt på kontoret hennes og greier, veeeeldig hormonell. ;) Jeg gjorde det fordi jeg følte det var tungt å holde det hemmelig - og jeg tenkte at hvis det går galt, så vil sjefen i alle fall få vite det uansett, da vil jeg sikkert trenge litt ekstra tid. Jeg har en veldig hyggelig og forståelsesfull sjef, en kvinne og det hjelper jo, og hun ble glad på mine vegne. :) Hun var et eneste stort smil! Jeg jobber på en liten arbeidsplass, og vi kommer tett innpå hverandre, da føler jeg det blir mer naturlig å si det tidlig enn det kanskje er på en større og mer anonym arbeidsplass. Hun hadde dessuten mistenkt det allerede. ;) Jeg fortalte det også til en annen kvinnelig kollega i dag - hun hadde også allerede skjønt det, viste det seg. :) Jeg trengte litt hjelp fra henne i dag fordi jeg var kvalm, og jeg tenkte det kan være greit å ha en "medsammensvoren" jeg stoler på til å hjelpe meg å dekke over litt ovenfor de andre...

Du jobber jo i barnehage, så sjefen din må vel være barnevennlig per definisjon? Kurs drar du på uansett, du skal jo tilbake igjen etter permisjonen, så kurset er selvsagt ikke bortkastet! Hvis du føler at det vil lette deg og hele situasjonen å fortelle det, og du stoler på sjefen din, så gjør det. Jeg syntes det var veldig fint. :)

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage. Sa det til både sjef og avd. leder da jeg var 6 +5. Grunnen var at jeg måtte få meg en sykemeld og da var det greit at de skjønte hva som var i gjerde. Begge ble kjempe glade. Merker på avdelings leder at hun synes det er greit å vite, for da har vi begge noe å forholde oss til uten at vi skal skue stygt på hverandre forde jeg kanskje kan virke "lat". Er ufattelig trøtt og sliten og gleder meg til resten av personale får vite det for da vil de og forstå.

Skrevet

jeg skulle egentlig vente til uke 12 men jeg sa det i løpet av uke 9. hadde bare visst om det 2 uker da. var noe jeg grua meg til så ville bare få det overstått! og det gikk faktisk kjempebra;) så nå vet alle sammen det av slekt og venner også! er nå i uke 10+5.

Skrevet

ej skal sei de når ej e i uke 12..!grur mej:/

hekje jobba her meir enn 8 måna..bra de e 7 veker til enda so ej kan manne mej opp til de..hehe

Skrevet

Har også bare jobbet i bedriften i 8 mnd ca. Gruer meg også litt, sjefen min er en mann, men tenkte å fortelle det til personalsjefen som er en småbarnsmor selv. Har og tenkt å vente til uke 12, det blir helgen før påske. Du skrev så likt slik jeg snakker. Hvor er du fra da? Jeg skriver på bokmål her inne jeg.

Skrevet

Jeg også har tenkt å vente til uke 12 med å si noe. Har lyst til å ha vært hos legen og fått konstatert at alt er bra først. Begynte i jobben for knappe 10 mnd siden, så jeg gruer meg også en del til å si det. Føler egentlig at jeg burde si noe nå, for jeg holder på å bli satt på et stort prosjekt, men vil ikke røpe det enda, jeg er jo bare 6+7... Og jeg skal jo tross alt jobbe i mange måneder til (forhåpentligvis) så da gjør det vel ikke noe om jeg har begynt på dette prosjektet :S

Huff, at det skal være så vanskelig å få sagt så herlige nyheter :) :)

Hvordan har dere som har sagt det begynt samtalen egentlig? Har dere bare plumpa ut med "Jeg er GRAVID!!!" eller??

Skrevet

Hehe, jeg snakket litt om noe annet først, før jeg begynte å gråte (sååå hormonell!) og sa at jeg var gravid. Du kan kanskje droppe gråtingen! Hehe.

Skrevet

Jeg skal si det i neste uke, dvs i uke ni. Jeg gruer meg! Jobber i et type "karriere" sted, der damene som oftest er ganske gamle før de får barn. Jeg er "bare" 27. På toppen av det hele begynte jeg i januar..... Jeg kommer til å slutte igjen pga flytting i sommer, mest pga jeg er blitt gravid. HJELP- jeg gruer meg til å fortelle det! Sier det dagen etter jeg har vært hos legen er planen. Dvs på torsdag...

Skrevet

JEg hadde planer om å si i det i uke 12, men jeg ble sykmeldt 20% i uke 7 så jeg sa det da. Tenkte det var greit å si hvorfor jeg var sykmeldt til min nærmeste sjef, så hun ikke bare tror at jeg er lat.. :o) HAdde gruet meg skikkelig, så egentlig var det veldig deilig å få det overstått. Tror hun satte pris på at jeg sa det så tidlig. Vi skal allerde neste uke ha møte med manpower for å sette inn en vikar så tidlig så mulig sier hun, så vikaren er skikkelig opplært når jeg skal i ER 9+3 i dag.....

Skrevet

Jeg har akkurat testet positivt og fortalte det med en gang. Det er mitt andre barn. Jeg har også vært igjennom en SA en gang. På jobben må vi planlegge litt langsiktig, og det er bedre at sjefen er orientert. Går det galt er det også bedre at han er orientert.

Gjør det du føler er rett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...