Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Noen som vet om det er noe nytt i saken om mulig natte- og helgestenging av den ene fødeavdelingen på St. Olav? Eller når det evt skal bestemmes?
#Aurora har tre gutter# Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 uff det håper jeg virkelig ikke..har termin på en søndag.Kan ikke steng mener jeg da..opp opp
Axus' girlfriend Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 har ikke hørt noe mer, men det var vell snakk om iverksettelse fra 1.april.
VilVilVilVil Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Uff, jeg har planer om å føde på St. Olav i slutten av mai, og synes ikke de skal stenge ned noe som helst... Har ikke særlig lyst til plutselig å måtte kjøre til Orkanger eller Levanger. Dessuten må mannen hjem innimellom for å ta seg av hunden og da passer det dårlig å måtte dra så langt.. Sikkert bekymra uten grunn, men bekymrer meg likevel jeg..
Axus' girlfriend Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 har termin 28.mars jeg, så det er store sjanser for at det evnt rammer meg også..er så absolutt en unødvendig bekymringsfaktor for gravide kvinner - ingen tvil!!
undome Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 så tidlig som 1 april :S Herregud ja håper jeg rekker å føde før da!! Stress å ikke ha det helt klart for seg om hvor en kan føde=/
Axus' girlfriend Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 var 1.april vi fikk høre på omvisningen ved føden ja. veldig rart med tanke på at fødeavdelingen på orkanger vist nok skal være stengt i sommer pga oppussing eller noe. Vi får håpe at det utsettes, og glemmes fullstendig!!
undome Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 huff ja!! For dette skaper bare kaos, frustrasjon og undøvendig bekymring...
Smånetta 14.mai Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Har termin i midten av mai med min andre og må si at jeg ikke egentlig bekymrer meg ennå. Gutten skal nok få komme ut, etter forrrige fødsel å dømme, i full fart. Om jeg føder i ambulanse på vei til Levanger, eller på gangen så vet jeg at det ikke er helt der konsentrasjonen er i øyeblikket. Sist fødte jeg i mottakelsen og ble lempet opp på et bord mellom to pressveer. Det gikk fint, det. Savnet ingenting. Jormødrene kunne flytte seg både fra vaktrom og fødestue og det samme gjelder instrumentene. Dette går så fint, atte. Leste et innlegg i adressa om hvordan de priorieterer og de sørger for å ha belegg i forhold til antall fødsler eller termindatoer. Dette var det en lege på føden som skrev, og han er neppe interessert i noe annet enn at alle skal få føde friske barn.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Det skal visst ikke være så gæli som avisa legger det frem. Jobber i nabobygget til Kvinne-barn-senteret og samme senter som sykehussjefene og får med meg det meste som skjer der. Kan evt forhøre meg om når det kommer til å skje hvis jeg møter på noen i adm. i gangen:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Orkanger skal være sommerstengt ja, men ikke pga oppussing nei :s Det er innsparinger vel, akkurat som i Trondheim!! De skal være stengt to mnd (skoleferien??), og jeg har termin 18.august så jeg ANER ikke hvor jeg skal føde, men bekymrer meg ikke av den grunn, selv om jeg har en halvtime kjøring til orkanger, og en time til Trondheim!! Regner med at noen har mulighet for å ta imot gullet når h*n kommer... blir vel ikke akkurat sendt hjem hvis hodet henger ut håper jeg Uansett, forrige fødsel fødte jeg på orkanger og ble sendt til trondheim etter 1 døgn (CRP'n gikk bitte litt opp, bedre føre var, da dro vi med ambulanse til trondheim, så de følger med), og takker gud for fødeavdelingene på de lokale sykehusa! Jeg må si at jeg forstår ikke helt hvorfor folk her er så bekymra :s Som det er skrevet tidligere her så er jo faktisk den avdelinga som er døgnåpen større enn den gamle fødeavd.!! Jeg ville bekymret meg mer for liggetida... i Trondheim blir du jo kasta ut etter 48 timer hvis du er 2.gangs, å når vi distriktsjentene kommer til trondheim i sommer så blir liggetida for dere som bor i nærheten enda kortere! Blir ikke det koselig? På Orkanger er det vel nesten sånn at etter 4 døgn så spør de om du er HEELT sikker på at du vil hjem Kanskje litt utenom tema... hehe... men jeg ville bare "reklamere" litt for Orkanger Håper ingen blir provosert av dette innlegget... Hilsen ei som har opplevd barseltid på begge sykehusa!
MurielAmanda Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Jeg syns det er helt greit å dra til orkanger hvis vi bare er forberedt på det på forhånd og ikke må ringe på sykehuset når fødselen er i gang for å spørre hvor det er plass. Litt på spissen kanskje... Jeg syns det er verre med liggetid, jeg tror jeg kommer til å trenge den tida jeg kan få.
Zikosu og William Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 ARGH!!!! dette med innsparinger er så latterlig!!! de sender massevis av penger til utlandet og bygger opera til dyre dommer,men å legge litt mer penger inn i ting som faktisk betyr nåe det går ikke an... det er jo innsparinger på alle de viktige områdene som skole,sykehus,eldrehjem og veier...kunne jo fått firefelts motorvei fra oslo til trondheim for prislappen på operaen liksom... F*** I H*******!!!!!!!!!! snakk om prioriteringer... (godt å få luftet ut litt damp...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå