Gå til innhold

jeg klikker!!!!!! (Hårklipp av ungen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom barnehagen i dag med medisin til ungen fordi faren hans hadde klart å overmedisinere og dermed ikke hadde mer igjen.

Der ser jeg at han har vært til frisøren med ungen som ikke ser ut!!! Ungen selv ville spare til litt lengre hår, og har fått lov til det (han har snart bursdag og vi skulle til frisøren rett før for da var det blitt langt nok til den sveisen han ville ha). Nå har faren hans fått han klipt i en idiotisk bollesveis som ble umoderne på 80-tallet en gang, og han ser ikke ut!!!

Må nevnes at de 2 andre gangene han har tatt ham til frisøren de siste 5 årene så har det alltid vært på oppfordring.

Blir helt matt jeg. Sikkert noen som synes dette er litt hysterisk da håret gror ut igjen og sånt, men det er bare så TYPISK.. neglene klipper han aldri, men nå altså skamfert sveis. :( måtte jo bare late som ingenting overfor ungen og si han var fin, men ble så irritert!!! (hjelper ikke å være 6 uker gravid heller akkurat, hormonene koker...hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir irritert, spesielt siden sveisen var elendig.

Jeg har lyst til å ta ta med ungen her til frisøren, hun har hår til skuldrene, panneluggen nesten like lang, som sjelden blir satt opp. (bortsett fra av meg da, jeg er striks på spennerog strikk.) Hun ser ut som en trollunge når hun kommer hit.

Men av respekt for mor venter jeg til hun gjør det, selv om det tar tid... :(

Det er flott at x'en din tok initiativ for en gangs skyld, men det man lurer på er jo om det ble frisøren på hjørnet, ho dama som var poppis på 80-tallet.... ;)

Skrevet

Som Frøken Olsen sier: det er jo fint at faren tar litt initiativ. Men ville ungen selv klippes da? Du sier jo at han ville spare til langt hår. Personlig tenker jeg at hår er hår, det vokser ut igjen (og når du ser div ungdomsbilder av meg kan du være glad for at det vokste ut igjen, men jeg tillot meg å prøve div frisyrer nettopp pga dette), men jeg skjønner godt at man vil at barna skal se ordentlige ut. Du kan jo foreslå for gutten at dere tar en tur til frisøren når han kommer til deg, og se hva han sier da? Si at det er litt skjevt i nakken eller noe ;-)

Like mye respekt for biomor som Frøken Olsen har, har visst ikke jeg. Her har biomor brukt litt for lang tid på det meste, så nå skal jeg ta med stesønnen min på synssjekk. Han har klaget på at brillene er for svake siden før jul, og da gidder jeg ikke vente mer på at noe skal skje, men order det selv. Hårklipp skal jeg innrømme at jeg ikke gjør så mye med da, men gutten må jo ha briller så han ser.

Skrevet

Enig med junijente...

Jeg klippet håret til datteren til min ex i mai ifjord. En cm bare, hun hadde bursdag og jeg turde ikke mer. Datteren har alt for langt hår er 8 år og klarer ikke å håndtere dette selv, hun klaget i ett på det lange håret...Jeg spurte barnet om hun kunne spørre mor om å klippe seg. I januar hadde enda ikke mor gjort det!!!! Jeg tok henne med til frisøren og klippte av alt som var slitt og styggt. Datteren følte seg så fin!! Men mor sa at hun var mer mammas prinsesse med det overlange håret. Da ble jeg irritert altså....Dette er ikke lett.. Unger i barne hage alder kan også ha ett ønske om å se ut som en tegneseriehelt på hodet..De skal vel ikke velge dette selv i så ung alder???Broren min var 5 år når han ville se ut som ace ventura på håret..Det ville ikke vært lurt å la han velge det da tror jeg. He he...

La det vokse litt til og tilby deg å ta han til frisøren neste gang kanskje.. Ofte må vi stemødre trå til med både det ene og det andre.. Fedre er jo ikke alltid like gode på kvinneting og ønsker ofte også at vi skal ta tak i slike ting....

Skrevet

jeg er biomoren, og har alltid hatt daglig omsorg....men har virkelig sympati med dere bonusmødre som passer på ungene og følger de opp med hår og briller og slikt, håper eksen min får en slik hvis han noensinne finner ei å slå seg til ro med! he-he ;)

det må være lov til å klippe ungen når de ser ut som hhv troll og har slitt/ustelt hår sånn som dere forteller om.

blir nok en ny tur til frisøren før bursdagen ja...og da med en kul sveis (kanskje ikke Ace ventura....) og ikke den fatale bolleklippen...hehe

er nå spent om han stiller med nyklipte negler og tånegler ved returen, for de er vanligvis som tigerklør når han kommer hjem. *humrer*

Skrevet

Men hva slags frisør er det egentlig som klipper så forferdelige sveiser? De fleste pleier jo være ganske opptatt av moter og hva som er in. hehe, man kan jo lure litt på frisøren også ;-)

Skrevet

haha ja du kan så si! jeg spurte ungen om det var famoren som hadde klipt ham, men nei, det var ******** , en "venninne" av pappa... så man kan jo lure...kanskje det er noe på gang mellom de og pappaen trengte en unnskyldning for å gå i frisørsalongen, mens hun var mer opptatt av pappaen enn klippen?? *ler*

jaja, vi skal få rettet opp i det før bursdagen, fordelen med bollesveisen er jo at han har endel hår igjen på hodet som en god frisør kan få skikk på ;D

Skrevet

Skjønner at det er irriterende hvis man syns barnet sitt ble stygg på håret, men på den annen side, er jo ikke verdens undergang. Jeg syns unger bolleklipp er søte jeg!

Jeg tror ikke jeg ville kjeftet på far for at han tok med sønnen til frisøren. Som du sier, han har bare tatt ungen med til frisør to ganger før og da på oppfordring. Er det ikke veldig bra at han tar litt initiativ selv da? At han også føler litt ansvar og bryr seg? Og faktisk så burde jo far ha like mye rett til å ta med barna sine til frisør som mor. Tror de fleste mødre føler at de har litt større rettigheter enn far når det kommer til hår, klær og utseende på ungene sine.

Hvis gutten er glad så er jo det det viktigste. Det er voldsom demonstrasjon hvis du klipper gutten på nytt nå, tenk om far hadde gjort det rett etter at du hadde vært hos frisøren med sønnen deres?

Kan ikke du bare ta med gutten din frisøren neste gang da? Hvis far kupper det da også får dere bare bli enige om at dere bestemmer hårfrisyre annenhver gang da:)

Skrevet

Ifølge loven så er det den som har den daglige omsorgen som har retten til å bestemme sånt, og det hadde vært helt uproblematisk hvis vi hadde hatt feks. en 50/50 fordeling, da er det naturlig at begge to bestemmer like mye :)

ungen er søt som rakkeren uansett :D -men litt av poenget her er at barnet selv hadde en klar formening om hvilken sveis han ønsket seg, og har spart til den lenge, så derfor ble jeg lett irritert (ikke bøll med en mor som er i 7 uke i svangerskapet...hormoner ute av kontroll....) når far ignorerte en avtale som barnet og jeg hadde.

han er en flink pappa ellers, altså. flink til å kjøpe klær etc. -og kjefting driver jeg ikke med, han fikk en melding om hvordan reglene er, og det er han nå innforstått med. vi har alltid samarbeidet godt.

Skrevet

Dette kunne vært meg tror jeg. Hårklippen er min jobb. Jeg tar jentungen med til frisøren, her skal ikke en eneste lokk falle før jeg sier ok.

Men nå er jeg er hårperson da. Glad i å lage fletter, sette opp osv, og jentungen vil ha langt hår. Hun får det. Dersom far hadde tatt henne med til frisøren og klipt av henne lokkene hadde jeg blitt drittsur, men han vet dette så det er ikke noe problem.

Skrevet

Problemet her er jo at det blir sagt at det skal gjøres, men det skjer ikke. Og om jeg tar hennemed til frisøren vil jeg klippe lugg. Så lenge ungen ikke klarer å beholde spenner i håret (selv om det kun er når hun er hos mor faktisk, hos oss er det aldri noe problem) synes jeg ikke hun skla ha lang lugg, håret er jo nedi øynene hele tiden...

Hmmmm....lurer på om jeg må få med far på dette, at vi tar henne med til frisøren neste gang.

Selv om det igjen blir til at vi betaler noe mor drøøøøøyer i det lengst, nettopp for at vi skal punge ut til slutt.... :( (Og ja, vi betaler masse i bidrag i tillegg!)

Her er det også jeg som klipper negler, hver helg vi har henne, altså hver 14. dag. Da er de lange og med møkk under. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...