Kaffemocca Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Pga lite å gjøre. Han er permitert fra midten av mars og begynt å søke seg andre jobber da vi er avhengige av hans inntekt. Nå har han fått napp på en jobb, men de vil helst at han starter så raskt som mulig. Hvordan er det med oppsigelse nå som han har blitt permitert. Tror dere han kan få slutte fort da? Arbeidsgiver må jo skjønne at han trenger inntekt?
Gjest mphs Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg vil tro at han da kan slutte veldig kjapt nor de har gitt permiteringer.
Kaffemocca Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 Er det jeg håper på=) Han er hvertfall etterskuddsbetalt så han er sikra inntekt en liten stund til.. Noen som vet om han da kan få dag penger? Hvis det ikke skulle la seg ordne med den andre jobben mener jeg.
Gjest irismor Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Hvis han blir permitert så er det vel 5-6 karensdager før han kan motta dagpenger.
Kaffemocca Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2008 Ok, det var godt å høre. Da skal vi nok greie oss hvis det ikke går i orden med den jobben han har mulighet til.. Takk for svar=)
___ Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Han vil etter all sansynlighet ha krav på dagpenger mens han er permitert, men hvis han sier opp selv mister han den retten. "Oppsigelse under permittering Dersom arbeidsgiver ønsker å si opp en arbeidstaker som er permittert, vil permitteringen opphøre, man vil ha normal oppsigelsestid og arbeidsgiver vil ha full lønnsplikt i oppsigelsestiden. Er det arbeidstaker som ønsker å si opp stillingen sin, kan arbeidstaker gjøre dette med 14 dagers varsel, dette følger av arbeidsmiljøloven. Arbeidsgiver vil imidlertid da ikke få en tilsvarende lønnsplikt. En oppsigelse fra arbeidstaker vil også medføre at man mister Atrygden for 8 uker, fordi man da vil bli vurdert som om man selv er skyld i arbeidsledigheten."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå