Mockanin Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Mannen min dro og trente rett etter jobb og har ennå ikke kommet hjem. Her står jeg og har så vondt i beina at jeg må bruke det jeg har av vilestyrke for å ikke begynne å grine eller bli skikkelig sinna. Tør ikke sette meg for da får jeg enda mere vondt når jeg skal reise meg opp. 2 åringen er tilnærmet lik hyper og kåken ser ut som et helvette... Mannen vet at jeg har vondt i beina. Har vært plaget i flere uker nå. i går kom han ikke hjem fra jobb før kl. 20.30 fordi det var noe som måtte bli ferdig til et møte i dag. (jeg vet han var på jobb for jeg snakket litt med han på msn). Har jeg "lov" til å reagere på at han ikke kommer hjem og tar et tak her i stedet?
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Kjenner problemet, og JA, du har lov å bli sint!!!
Sivalur Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Ja det synes jeg! Han kan ikke prioritere trening når du ikke er i stand til å ta seg av ungen! Fortell han hvor skapet skal stå. God bedring forresten.
høstbarn:) Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 >Ja selvfølgelig ha du lov å bli sint, ego-mann du har!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Dette er ikke greit og det må du fortelle ham. Glad mannen min ikke er sån gitt. Ønsker deg god bedring med beina dine=)
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Jeg tror jeg ville sagt pent i fra at dette går ikke. Han får ta push-ups på gulvet og en joggetur etter barnas leggetid.
Sivalur Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Tror ikke jeg hadde klart å tøyle meg til å si pent ifra jeg da... kjenner meg selv så jeg hadde antagelig bitt tennene sammen og ikke sagt noe før jeg kokte over og da hadde det til gjengjeld smelt i veggene... Må visst jobbe med det der. HI, synes du har all grunn til å bli sur og sint på mannen din nå!
Mamma´n til A og F Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Svarte deg i går ang den vonde hælen din, da jeg har det samme. Jeg var hos fysioterapeut i dag, og fått beskjed om fullstendig avlastning av foten, ibuxgel og tilbake om en uke for dyp massasje. Så ja, du har god grunn til å reagere på typen din. Be han dra seg hjem! Og kom deg til lege/fysio, før det blir kronisk!!
Mockanin Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2008 Tusen takk for tilbakemeldinger. Egentlig er jeg en blandig av trist, lei meg, sur, sinna og såra over at han ikke kan komme hjem og avlaste meg nå som jeg har vondt. Til deg som svarte meg ang. hælen.. Jeg kan ikke gå til lege med det nå. Har ikke vært ansatt i denne bedriften i mere enn 3,5 uke nå. Er livredd for å bli sykemeldt og sitte der uten penger. Et annet problem som har "meldt" seg nå er at selv om jeg begynte der den 28. januar så står det 1. februar i kontrakten. Jeg reagerte på det og fikk til svar at jeg skulle få lønn fra den 28. Det jeg ikke tenkte på var hva om jeg skulle trenge sykemelding.
Mockanin Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2008 En liten oppdatering... så ringte gubben da. Lurte på om han skulle ta med noe hjem... han hadde ikke fått trent.. sittet i møte med noen tyskere i hele dag. Så da klarer jeg ikke å være sur alikevel da... Ba han ta med sag hjem så jeg kunne amputere beina.
Mamma´n til A og F Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Stakkars deg. Trodde man ikke kunne bruke egenmeldinger, men at sykemelding er greit?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Hvis det står 1. februar i kontrakten din mener jeg at du faktisk kan bli sykmeldt i morgen, så sant en lege sykemelder deg. Ikke ta dette for god fisk, men jeg mener bestemt at det er 4 uker du må ha jobbet for å ha rett på sykepenger ved sykemelding fra lege. 1. februar var en fredag, så dvs at du har vært ansatt i fire uker nå, uansett om du regner fra 28. januar eller fra 1. februar. Lykke til og god bedring!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 god til å regne, ja, matematikeren... Selvfølgelig ikke mer enn tre uker. Men gikk du rett over i denne jobben fra enten lønnet permisjon eller annen jobb, har du likevel rett på sykepenger.
Mockanin Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar. Om man følger datoen som står i kontrakten, 1 februar, så får jeg det til å bli 3 uker i morgen. *klør meg i hodet* Regner jeg feil?
gærne ko Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 men du kan jo uansett ta en tur til legen. Mulig å få betennelsesdempande så du holder ut til du kan få sjukmelding.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Han har jo ikke mye sympati for deg, helt klart! Hadde blir rimelig forbanna selv jeg. Så ja, skrik ut!
Mockanin Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 21. februar 2008 Har lest på nav, og der står det ingenting om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå