Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Noen som er erfaring med depresjon her? Er jeg er i ferd med å bryte sammen. Og det er jo helt tullete. Har jo verdens skjønneste lille jente og snill familie som stiller opp rundt meg. Hvorfor føler jeg ingen glede da?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 hvor gammel er jenta di da? og hvor lenge har du hatt det sånn? gutten min var over en månde før jeg kunne kjenne på at jeg faktisk var glad i ham. og jeg bare gråt hans første to leveuker.
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 Hun er 3 måneder nå. Har vel hatt det sånn en stund, men det er blitt verre i det siste. Mammen min reiste ut på jobb for noen dager siden. Og etter da er det blitt enda verre. Må tvinge meg selv til å ikke gråte når jeg bærer på henne. Vil jo ikke hun skal merke hvordan det er. Håpløst. Føler meg som en dårli mor for at jeg ikke greier å glede meg mer enn jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Ta umiddelbart kontakt med fastlegen din, det er alltid en mulighet for at man utvikler fødselsdepresjon. Snakk også med familien om dette, slik at de evt. kan gi deg avlastning, når mannen din er på jobb.
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Ja, jeg må kanskje bare gjøre det. Vil jo virkelig ikke bli deprimert. Ønsker jo kun å se lyst på livet. Men hva kan legen egentli gjøre da?
tosøtesmåttiser Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Har hatt barsel depresjon selv... Noen tips: - Gjør måltidene hennes hyggelig. finn deg en kopp te og se noe koselig på tv eller les i blad mens du ammer/gir flaske - bli mer sosial, barselgruppe, spedbarnsang, besøk noen du ikke har sett på en stund, vi henne frem, -trening hjelper garantert, bevist effekt mot depresjon (jogg litt med vogna eller gå raskt i oppoverbakke). Treningssentere har jo også barnepass så du kan melde deg inn og være med på morsomme gruppetimer. - vær ute i frisk luft mest mulig -sov om det trengs dagshvil
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2008 Jeg prøver å komme meg ut ja. Tror det er viktig å treffe folk. Men jeg måtte nesten le litt da jeg så det du hadde skrevet. Du skjønner jeg bor på en liten plass. Her er ikke treningsstudio, og noen barselgruppe er det heller ikke. Det barnet som er nærmest i alder er 2 år. He he Så akkurat nå mesunner jeg litt de som bor i en by og har større muligheter sånn sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå