Gå til innhold

SVÆRT bitemerke på ryggen til snuppa!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

og han hadde visst bitt igjennom så det blødde!! stakkars!!

han har nå bitt henne 5-6 ganger slik at det har blitt merker på kort tid, og jeg synes det er litt mye! jeg vet at slike ting skjer i barnehagen, men 6 ganger med merke på 2 mnd... hmmm..

hva hadde dere gjort? hva kan barnehagen gjøre liksom?

de er begge 2 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de biter så det blir hull er det jo kjempeviktig at de kommer seg til lege og får stivkrampe.. håper din datter har fått dette.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en prat med personalet i barnehagen. Greit at barn krangler, men du skal ikke tolerere at hun kommer hjem støtt med bitemerker. Da må de kanskje følge litt mere med i barnehagen syns nå jeg da

Skrevet

ringte legevakta, og de sa at så lenge hun har fulgt vanlig vaksinasjons program trengte hun det ikke!

ja, er det jeg mener, er greit at de krangler, men at han skal angripe henne titt og tett så hun får merker synes jeg er litt galt ja!

Skrevet

Biting er vel egentlig ganske vanlig da det er en "fin" måte for de små å få ut frustrasjon.

Det første du må gjøre er å snakke med barnehagen for å skjekke om de er klar over det.

Men utenom det er det ikke så mye som kan gjøres tror jeg ikke.

Det er liksom ikke bare å be de om å slutte for det er det mest sannsynlig at de ikke gjør.

Skrevet

de er klar over det, de gir beskjed hver gang det har skjedd...

Skrevet

Nå det skjer så ofte så må barehagen få til noe tiltak overfør gutten. Det er ikke rett at han skal terrorisere datteren din. Da må de ha han under litt mer oppsikt med mere. Det hadde vært veldig greit å vite om barnehagen har snakket med foreldrene til gutten om dette. Det her begynner jo bli et problem som må rettes opp.

Skrevet

Hvilke tiltak? Hva skal foreldrene til biteren gjøre med problemet?

Han mener nok antagelig ikke å bite fordi det skal gjøre vondt men for at han vil si noe....

* Flytt deg!

* den bilen er min!

* Vil ikke leke med deg!

Eller noe lignende...

Eneste barnehagen kan gjøre er å være 3 sekunder tidligere enn gutten.

Skrevet

Vet ikke helt, det må jo de som er utdannede til vite. Men det er ikke bra for gutten heller at han holder på sån. Jeg tenker bare det at foreldrene til gutten må få vite, hvis de ikke vet, og kanskje det er sånn at han bitts hjemme og. En 2 åring kan lære seg at dette er ikke greit, det er han stor nok til.

Barnehagen må jo finne ut hvorfor han gjør det og forhindre det, greit at det kan skje av og til. Men 6 ganger på 2 mnd og samme unge. Da er det noe som er galet. Og kanskje han biter fler barn uten at foreldrene til denne jenta vet.

Skrevet

Er i grunnen enig med deg HKH borsett fra at barnehagen må terpe med gutten at han må snakke, ikke bite når han kommer opp i situasjoner der han "normalt" ville bite. Er jo ofte en periode rundt 2 års alder der enkelte unger er rene drakulaene når det gjelder biting.

Skrevet

er jo mange barn på avdelinga som snakker dårligere enn ham som alikevell ikke biter hull på andre barn da! noen må jo ta tak i problemet, og da krever det vell et visst samarbeid mellom foreldrene og barnehagen!

og det er mulig det ikke er min buisness, men det går utover min lille så er det jo delivis mitt problem=(

Skrevet

Det beste for alle ville nok være å ta gutten bort fra alle de andre/situasjonen og trøste den som ble bitt.

Flisa mi satte tenna i den første og beste i enkelte situasjoner og da var det faktisk best å holde henne fast samtidig som jeg trøstet den som ble bitt.

Skrevet

Synes det i aller høyeste grad er din buisness. Jenta di blir jo terrorisert av denne gutten. Og som du sier, han snakker greit, det er unger som snakker dårligere og ikke tar til denne metoden.

Har selv barn som aldri har bitt(eller rettere sagt har gjort det et par ganger, men skjønner når man sier ifra at dette er ikke greit oppførelse) To-åringer er store nok til å skjønne at viss oppførsel ikke er greit/ønsket

Skrevet

En toåring VET at det er FORBUDT å bite andre (hvis han/hun er vanlig oppegående). Da jeg jobbet i barnehage var det ikke noe problem å få barn i ettårsalderen til å forstå at det er forbudt å slå/bite/lugge/sparke osv.

De må bare læres til at det er forbudt. De skjønner jo det meste av det vi sier til dem, i hvert fall nei, det er ikke lov til å bite, da får NN vondt! Kose i stedet =) Det skjønte i hvert fall "unga mine" ;)

Skrevet

har selv ei som biter jeg.. eller gjore det.. 2 ganger i barnehagen som jeg vet om.. og flere ganger hjem.. prøvde så godt jeg kunne å forklare at det ikke var noe godt når hun gjore slik og sa strengt i fra at det ikke var lov.. no har hun selv fått bitemerke i barnehagen og sa i fra selv at det var ikke lov.. hun er 2 år og 6 mnd.. hun er veldig flik til å snakke..

Skrevet

I slike tilfeller har faktisk barnehagen et tiltak som kalles "frimerke". Det vil si at en voksen følger etter denne gutten HELE tiden, og "tar han" før han rekker å bite. Den voksne må da forklare hver gang at han ikke må gjøre det, jenta får vondt osv... I de aller fleste tilfeller tar det kort tid før de slutter med det.

Skjønner at du ikke synes det er noe ok at jenta di blir bitt, men jeg tror ikke det er så veldig morsomt for foreldrene til gutten heller...

MEN dette MÅ barnehagen ta tak i.

Lykke til;-)))

Skrevet

Da har jeg gjort noe graverende feil i oppdragelsen til mitt barn for hun var en biter frem til hun var nesten 3 år. (til min store frustrasjon!) og hun var litt over snittet til å prate.

Alle barn er ikke like og selv om ditt/deres barn ikke er sånn så kan faktisk andre være anderledes.

En frustrert unge skjønner ikke slike ting på lik linje med oss voksne.

Hvorfor tror dere eldre barn/ungdommer/voksne slår?? Jo fordi de ikke er flinke til å argumentere for seg og i frustrasjonens vrede så kan allting skje.

Skrevet

Det var noe sånt jeg tenkte jeg hadde hørt om. Nei må være like kjedelig for foreldrene til gutten. Forutsatt at barnehagen har fortalt dem

Skrevet

jeg tror faktisk det er verre for foreldrene til denne gutten! kan ikke være lett å få slike beskjeder titt og tett!

men jeg blir litt irritert over at det "ikke" blir gjort noe.. det gjør det jo helt sikkert, men vi merker ikke noe særlig til det! =(

Skrevet

Mexikjexi

En toåring vet at det er forbudt å bite men i frustrasjonen så gjør de det allikevel....

og det er det hanslingsmønsteret som må gjøres noe med.

Hvordan klarte dere å håndheve "forbudet" i barnehagen der du jobbet?

En til en?

Skrevet

Spør hva de gjør for å sette en stopper for dette. Og som en over her sa, de får vel sette et 'frimerke' på han da. Som en over her beskrev

Skrevet

Det blir helt sikkert gjort noe. Og gutten terroriserer jo ikke. Har selv en gutt som var forferdelig til å bite og kan fortsatt sette tenna i noen. Jeg synte det var helt forferdelig når det pågikk som værst, både overfor barna han bet og overfor foreldrene som ville dømme mitt barn som "terroriserende" og slem. Bitingen ble tatt opp med meg, og jeg fikk beskjed hver gang det skjedde i barnehagen. Jeg tok det også opp med helsestasjonen. Jeg og barnehagen fant ut sammen hvordan vi skulle gripe an situasjonen og han ble strengt satt unna dersom han beit.Han hadde dessuten ikke noe særlig språk under denne tiden. Har etter en periode hvor han har blitt tatt bort fra situasjoen samt språket har kommet sluttet å bite, bortsett fra noen uhell. Håper disse også forsvinner etter hvert.

Men det å bli kvitt biting er faktisk ikke enkelt hverken for foreldrene til biteren og barnehagepersonell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...