Gå til innhold

hvordan vasker gulv???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det kun jeg som ligger på alle 4 med vaskebøtte og gulvklut? blir jo ikke skikkelig rent om jeg skal bruke mopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger ikke på alle 4 og skrubber som deg, men gulvet her er veldig vanskelig å holde rent. Det er visst fordi det er laminat. Jeg vasker, 5 min etterpå er det helt sjoldete igjen. Ikke noe pent.

Det eneste tipset jeg har fått er å vaske med kun vann, men det hjelper ikke synes jeg;(

Skrevet

først går du over med tørr mopp eller støvsuger. så vasker du med våt mopp.. hvis du bytter mobb etter du har vaska et par rom skal det jo bli reint!! ellers har du ikke peiling.. svinger du rett da? pass på å dra med deg skitten hele tia..

hvis du ligger på alle 4 og skrubber håper jeg du har en liten 30 kvadrats leilighet.

Skrevet

Vaske gulvet oftere da, vet du. Hvis du venter lenge mellom hver gang, er det mer skit der enn moppen klarer å ta opp, så da er det en god del dritt som du bare drar ut over. Derav skjoldene. Noen folk burde fått utstett folk til å tenke for seg på resept.

Skrevet

Hvis du sikter til meg, så vasker jeg gulvet hver dag, så tror ikke det er så mye skitt.

Skrevet

skyller og vrir moppen GODTi utslagsvasken. Bruker ikke bøtte eller vaskemiddel.

Har testet vann med grønnsåpe og salmiakk, kun grønnsåpe, kun salmiakk og kun zalo. Gulvene blir ekle. MEN med kun vann skinner de!

OG mopp i 8-tall.

Skrevet

Her bruker jeg grønnsåpe & litt klorin.

Har hund & katt da som vimser ut og inn i huset, derfor tar jeg litt klorin oppi.

Søren så skittent det blir av å ha dyr :P

Skrevet

Klorin?? Skal du bleike gulva? Takke meg til ekte grønnsåpe og salmiakk. Gulvene skinner!

Skrevet

Ligger man på alle 4 er det av helt andre hensikter! DA ikke vaske gulv.!

Skrevet

husmorråd: Ta gulvene når du først er nede.

Dobbeltarbeidende

Skrevet

Klorin desinfiserer, derfor bruker jeg det da dyra løper som sagt inn og ut av huset.

Salmiakk vil jeg ikke bruke så lenge jeg har katt i hus, dette er jo den lukten som er i urinmarkeringen til katter. Vil ikke at han skal begynne å pisse inne.

Skrevet

for det første bruker du altfor mye vann når du bruker bøtte. Det der er en misforstått greie, vannet skader gulvmaterialet på lang sikt. Det beste er tørrmopp eller fuktmopp. Jif-konseptene er faktisk veldig bra konsept beregnet på normale materialer og bruk. Egentlig er det faktisk ikke nødvendig å våtmoppe mer enn 6 ganger i året.(forutsatt at det blir jevnlig støvsugd eller tørrmoppet). Husk også riktig dosering, ellers danner det seg en hinne oppå gulvetflaten som lettere tar til seg bakterier og smuss.

Skrevet

Ok ,da seriøst............................dahhhhhhhhhhh. Man skal ikke vaske med vann ofte, som nn sier over pga laget som blir liggende igjen og samler opp enda mer dritt enn før.

Tørrmopp og evt spray på flekker er tingen på ukebasis og vann på hovedrengjøringer!

Faen følger ikke folk med på oppdateringene...................

Skrevet

De "oppdateringene" er bullshit. Det blir IKKE rent av å tørrmoppe og støvsuge, og bruke spray på flekkene. Det blir fritt for støv, men prøv å legg en baby med lyse klær på gulvet, så ser du fort hvor skittent det egentlig er.

Skrevet

Jeg kan vel for faen ikke noe for at dere er så møkkete av dere. Merkelig at andre får bort dritten og ikke dere da.

Vann tiltrekker seg masse dritt men klart jeg skal da ikke fly rundt på gulvene deres så da er det et fett!!

Skrevet

om du syns det er greit at barnet ditt kravler i giftige kjemikalier dagen lang så må du gjerne bruke såpe og annet svada annie. men om du leser retningslinjene for allergi og lignende så ser du raskt at det blir vel så rent med bare kaldt vann. fritt for baskelusker blir det også, det blir det ikke med varmt såpevann. men her taler man for døve ører forstår jeg.

Skrevet

Det er jo det jeg sier, man trenger vann..

Skrevet

Med andre ord en flaske spray med vann slik at ikke det blir mengder på gulvet!!!

Jeg sier bare teskje jeg!!

Skrevet

Høne.

Om du sprayer hele gulvet med vann er det ikke lenger tørrmopping.

Skrevet

Vet du...................ta en bøtte med vann du, hell utover og stå på alle 4 og virkelig skrubb bort møkka deres.

Skrevet

Det finnes en mellomting da, nek.

(Jeg er ikke HI, om det var det du trodde. Anonym er ikke ett medlem, men mange forskjellige medlemmer. Nå lærte du noe nytt i dag også.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...