mormor.com Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 hei! er det noen som kjenner til dette. Er det slik at alle kan søke om å få det, eller er det bare ensligeforsørgere?? Hvor lenge må man ha studerert?
Salat Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Fødselsstipend får du dersom du har vært student de siste 6 mnd før du får barn. Du eller mannen kan ikke få permisjonspenger fra folketrygden samtidig. Fødselsstipendet varer i 10 mnd og starter 3 uker før fødsel.
Gjest ->>- Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Kan man vel. Få permisjonspenger fra folketrygden samtidig, altså. Men det må være den samme som får det.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Du kan få i pose og sekk =) Dersom du er fulltidsstudent, har far rett på permisjon, pass bare på at hans permisjon ikke overstiger 50%...da får dere full pott! Vi gjorde det slik, jeg fortsatte studiet da jeg fikk mini, tok med lille på høgsolen, og far tok 50% permisjon. Med korte dager som det er suupert å ha mye tid sammen heele familien! Pappan fikk jo 58 uker permisjon på den måten! Fordi jeg var student hadde pappaen desverre ikke rett på sine 5 uker pappa-permisjon i tillegg...men om du har en deltidsjobb tilsvarende 50% har han jo rett på det og... Anbefales! i tillegg "sparer" en et år studielån, siden en får dette som stipend...
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Jeg går på et deltidsstudie, 75%, har far rett på permisjon da?
hit og dit Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Eg får fødselsstipend og eingangsstøtta. Far har fått fødselspenger fra NAV Dette er mulig fordi han tar gradert uttak.
Dollywood Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 hva mener dere med gradert uttak? jeg kommer til å få både fra folketrygden + fødselsstipend. kan ikke far bare ta ut sine uker når det passer og få fra folketrygden da?
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Pusher denne jeg, mulig aktuelt her og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå