Gå til innhold

fødselsstipend fra lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! er det noen som kjenner til dette. Er det slik at alle kan søke om å få det, eller er det bare ensligeforsørgere?? Hvor lenge må man ha studerert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselsstipend får du dersom du har vært student de siste 6 mnd før du får barn. Du eller mannen kan ikke få permisjonspenger fra folketrygden samtidig. Fødselsstipendet varer i 10 mnd og starter 3 uker før fødsel.

Skrevet

Kan man vel. Få permisjonspenger fra folketrygden samtidig, altså. Men det må være den samme som får det.

Skrevet

Du kan få i pose og sekk =)

Dersom du er fulltidsstudent, har far rett på permisjon, pass bare på at hans permisjon ikke overstiger 50%...da får dere full pott!

Vi gjorde det slik, jeg fortsatte studiet da jeg fikk mini, tok med lille på høgsolen, og far tok 50% permisjon.

Med korte dager som det er suupert å ha mye tid sammen heele familien!

Pappan fikk jo 58 uker permisjon på den måten! Fordi jeg var student hadde pappaen desverre ikke rett på sine 5 uker pappa-permisjon i tillegg...men om du har en deltidsjobb tilsvarende 50% har han jo rett på det og...

Anbefales! i tillegg "sparer" en et år studielån, siden en får dette som stipend...

Skrevet

Jeg går på et deltidsstudie, 75%, har far rett på permisjon da?

Skrevet

Eg får fødselsstipend og eingangsstøtta.

Far har fått fødselspenger fra NAV

Dette er mulig fordi han tar gradert uttak.

Skrevet

hva mener dere med gradert uttak? jeg kommer til å få både fra folketrygden + fødselsstipend. kan ikke far bare ta ut sine uker når det passer og få fra folketrygden da?

Skrevet

Pusher denne jeg, mulig aktuelt her og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...