Gå til innhold

Utro bror... what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har hatt en one-night stand med en annen jente enn kjæresten sin. De er begge tidlig i 20-åra, har aldri bodd sammen, men har vært et par i flere år. Nå bor de i ulike byer pga skolegang, har vært avstandsforhold i ett år nå. Jeg vet ikke når episoden med den andre jenta skjedde, men det er antagelig i løpet av de siste 6 mnd, og antagelig i fylla.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne infoen... å fortelle det til dama hans er uaktuelt, jeg kjenner henne ikke og syns ikke det er min plass å gjøre det. Vil ikke "tyste" på broren min heller.

Derimot syns jeg jo at han bør gjøre det mest redelige, å si det til henne før hun finner det ut selv - det er bare et spm om tid... Han vet ikke at jeg vet, jeg hørte det av utenforstående - så det må være en del mennesker som vet om dette.

MEN så vil jeg heller ikke sette ham i en situasjon der han må såre dama si - hun kommer til å bli illsint, og han er egentlig veldig forsiktig og sjenert av seg... det er broren min, og tross alt føler jeg mer omsrog for ham enn for henne, selv om han har gjort noe komplett idiotisk.

Hva gjør man?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driter i det.. hans valg, hans ansvar..

Skrevet

lar han orde opp sjøl, ligg unna og vær der om han vil prate..

Skrevet

Jeg skjønner at dette ikke er min sak i det hele tatt. Men bør jeg si til ham at jeg vet, og at mange vet?? At det er en reel sjanse for at dama hans får vite deg også? Eller er det også å blande seg for mye :-/

Skrevet

Rykter er aldri noe vits i å stole på.

Uansett ikke noe du bør si ifra om til han at du har hørt.

Skrevet

"Men bør jeg si til ham at jeg vet, og at mange vet??"

Ja, det synes jeg. Det er sikkert bedre å høre det av søstera si, enn av en nabo eller noe slikt. Så får han i hvert fall en sjans til å si fra til kjæresten før naboen & co. tar saken i egne hender.

Skrevet

Lureste er og ikke blande seg i det. Jeg har en bror som ikke klarer la x-er være x-er. Men heldig for han er han gift med en gås.

Og jeg vil ikke være den som forteller gåsa hva mannen hennes driver med. Det får hun finne ut selv.

Skrevet

Kommer vel an på hvordan forhold du har til din bror, og om dere har til vane å snakke om sånt i familien.

Som eneste søster med tre brødre så kan jeg si at dersom to av mine brødre hadde vært utro og jeg hadde fått høre om det, så hadde jeg snakket med dem om det.

Han siste hadde jeg aldri i verden giddet å bry meg noe videre med hva han gjør.

Som sagt, det har noe med hvilke relasjoner man har å gjøre..

Skrevet

må henge meg på KaMa. det kommer selvfølgelig an på forholdet deres. men utifra hva du skriver er dere temmelig close? i så tilfelle ville jeg aldri ha klart å holde kjeft. men hva han velger å gjøre i forhold til saken får være opp til han selv. men så er det noe med det etiske i forhold til dama hans da, ikke særlig kjekt å gå der å ikke vite noe, mens de andre vet alt. tror ikke jeg ville ha blandet meg særlig mye lengre enn å konfrontere broren min med hva jeg visste. så får hans egne moraler og verdier styre videre handling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...