Lisa & lille Noah<3 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg skal til utredning for fibromyalgi , hva skjer da? Og hva gjør man med denne sykdommen? Har lest så mye forskjellig så blir jo helt tullerusk..
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Ja, jeg har fibromyalgi.. Har du fått konstantert at du har det? I såfall så vil de finne noen punkter på deg som er ømme.. husker ikke helt hvor mange det er, men det er mange iallefall. Ikke mye å gjøre med denne sykdommen, annet enn å lære seg å leve med den. Men det går det også, iallefall hos meg.. Jeg var 19år da jeg fikk det på papiret, men har jo levd med det i mange år.. Du får nok mange svar da du er p utredning:) Lykke til:)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar.. Jeg er bare et år yngre enn deg skorpio85. Jeg har mye vondt, alt bare låser seg helt og legen min mener hun er rimelig sikker på at det er fibromyalgi jeg har. Skal på rikshospitale på utredning, men det er lang ventetid.. Trykker virkelig legen bare på noe punkter? Altså som er ømme? Da har han en fin jobb og gjøre hvertfall, håper han får overtidsbetalt... Men hvordan håndterer du smertene da? Trener du mye i vann o.l? Og har du lagt om kostholdet dit, begynt med noe helsekost produkter eller noe? Beklager mange spm, men jeg lurer veldig på hva man må gjøre for noe...
Salat Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har det og har hatt det siden jeg var rundt 13 år. Fikk ikke diagnose før for litt over et år siden, men jeg har jo visst det hele tiden allikevel. Legen trykket på en haug med punkter, og i tillegg tok jeg en scanning med kontrastvæske i hele kroppen for å utelukke betennelser. Ikke stort å gjøre med det, man lærer å leve med den. Lykke til!
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Det som jeg syntes var vanskelig, var å være så ung da jeg fikk diagnosen. Men jeg var på et rehabiliteringshjem i en uke hvor de lærte oss enkle gerp for å leve med sykdommen. Det finnes mange hjelpemidler, men det er jo ikke bare å kjøpe inn alt når man ikke har penger til det.. Det å bade i varmt vann er kjempebra:) Men jeg er liksom så vandt til smertene, så det funker på en eller annen måte.. Vil ikke bruke smertestillende, men det er vel fordi jeg er så sta kanskje.. Jeg har ikke lagt om kostholdet på noen slags måte, men jeg prøver å spise mest mulig normal mat.. Er ikke fan av fast food og sånt.. De kjenner på sånne trigger punkter du har.. Det er ikke noe behagelig, men det er noe man må igjennom for å få det konstantert.. Det går bra med mange spm, vet hvordan du har det:)
FrøkenSprøken Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Hva er egentlig fibromyalgi? (Sender samtidig mange trøsteklemmer til Lisa-mi!)
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 sjekk ut denne siden: http://www.fibromyalgi.no/text/view/3468.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå