Huldr@. Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Fikk dere en egen bekreftelse fra legen, eller har dere bare sendt kopi av ultralydskjema?
Fullrulle86 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 det holder ikke med kopi av ultralydskjema. Jeg sende med en lapp fra legen der det stod at han kunne bekrefte at min nedkomst var 21. mai. altså du trenger en slags legeerklæring:o)
mor.monsen Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Jeg fikk legen til å skrive en bekreftelse og leverte den sammen med de andre papirene!
Mamma til snart 4 Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 ringt min JM og hun skrev da en bekreftelse at jeg var den datoen feks. .26 uker på vei;) bare snakk med sin JM eller lege du;)
anne* Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Du må få lege eller jm til å skrive en egen bekreftelse på termin. Jm hadde et eget skjema for dette der jeg går i alle fall. Det som er viktig er at hun ikke skriver det ut før i uke 26. Jeg fikk min på kontroll i uke 25 + 5. Forleden fikk jeg brev fra nav at de måtte ha bekreftelse på termin utstedt etter uke 26... slå den...
Huldr@. Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar! Da får jeg ta en telefon til legen i morgen - er i uke 33, så det skulle ikke være noe problem :-)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 For meg holdt det å sende kopi av helsekortet etter at jeg hadde passert uke 28.
mine små alver... Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 nav tok kopi av helsekortet mitt.
Beama Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Jeg fikk en bekreftelse fra jordmor om termindato. Er mange nav kontor som ikke godtar kopi av helsekortet, blant annet fordi det står opplysninger på det som de ikke har noe med.
lille sprelle Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 hvis man ikke sender inn søknaden til nav før etter fødsel, så vil du sikkert kunne sende inn bekreftelse på at du har født som man vel får på sykehuset vil jeg tro? det holder å søke innen 3 mnd etter fødsel dersom arb.giver forskutterer lønn.
Mido Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 åh.... Hvorfor kan ikke NAV skrive det i veiledningen da... Jeg sendte bare med sjemaet fra den rutinemessige ULèn jeg... Jaja...de lar vel høre fra seg... Åssen skal folk gjette seg til at det ikke holder, og at man må vente til etter uke 26 osv... Heldigvis forskuterer arb. giver lønn. Er i uke 37 nå, og har ikke fått noe svar fra NAV enda, men det kommer kanskje ikke før jeg har født.
Mammaen til Turid Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 fikk beskjed av nav at det holdet med kopi av helsekort eller bekreftelse av lege/jordmor.. jeg glemte spør legen når jeg var der nå, så det blir nok kopi av helsekort..
lille sprelle Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Kopi av helsekortet betyr jo også kopi av helseopplysninger. Synes du det er greit, så er det jo greit, men jeg vil ikke at nav eller noen andre for det saks skyld skal ha flere opplsyninger om meg enn nødvendig. Har utrolig dårlig erfaring med det fra en forsikringssak....
Anonym-74 med 3 små+ma Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Hei... Det må da vel være mer en nok å sende med kopi av ul.. Det er jo tross alt der man får bekreftet endelig termindato... Helsekoretet er det faktisk ingen som kan kreve å få kopi av!!!!!!! NAV trenger vel ikke opplysninger om vektoppgang og sukker i urinen for å vite termin...... ærlig talt!! Stå på krava Mvh
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Det er det minste legen kan gjøre, skrive en bekreftelse på en setning samt persondata til den gravide og sin egen underskrift. Måtte tvinge den late vikarlegen til å gjøre det sist, da jeg nekter å levere inn veldige personlige opplysninger om min graviditet til NAV.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 hei! Hva er det jeg ikke har fått med meg?? Hvorfor trenger vi bekreftelse på graviditeten til NAV??
fjollefrua Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 levert med kopi av helsekort og kopi av UL skjema. Hun så igjennom papirene når jeg leverte de og hun sa ingenting, så jeg regnermed at det holder ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå