"gullet" Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 ... håper den lille blir bedre i magen og apetitten øker igjenn, nå skifter vi ut til dr. brown`s flasker og vi går til behandling... bare må bli bra i magen t slutt da :-) Noen som har erfaring m Minifom????
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Bare det at svigermor bestemte at en 1 uke gammel baby som skrek litt hadde kolikk og ville stappe det i henne mot min vilje og at HS ikke anbefalte å gi det. Ikke at det var nødvendig da småen er verdens snilleste lille baby
Prins05&07C",) Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Håper virkelig det bedrer seg for dere nå da! Hvilken behandling tar dere? Vi brukte Minifom i ca en mnd, fra lillegutt var 1 !/2 mnd. Synes det hjalp en stund, fikk ut mer luft iallefall. Da vi kuttet ut merket jeg ikke så stor forandring, syntes ikke han ble verre. Men etter dette bestilte vi time hos kiropraktor, og det tok kverken på mageplagene tilslutt.
"gullet" Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2008 Vi går til behandling til en manuell terapaut, da han plages m KISS syndrom.. så nå begynner all bæring og ta på litt kjenner jeg, pluss at d er helt forferdelig at han skal ha så vondt, synes så synd på han... han er nå 2 mnd og 4 dg
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 jenta her vcar urolig og da fikk vi høre fra sykehuset at de anbefalte å gi litt kamille te sånn ekte som man kan kjøpe bl.a på helsekost
"gullet" Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2008 må få legge til at jeg var på helsestasjonen i dag og d var legen der som anbefalte den til meg
"gullet" Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2008 prøver gjerne d også vi hvis ikke dette hjelper, merket du stor forandring? hvor mye ga du???
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 fennikel te kjøpes på apoteket og er for babyen med luftsmerter! Og det hjelper mange, så verdt å prøve!!
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Hva er minifom? hjelpe mot kolikk? Kan det gis til 3-4 ukers baby? Hvor kan jeg kjøpe det? hehe,mange spørsmål her!! ;o)
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 fås kjøpt reseptfritt på apoteket. helsesøster anbefalte det ikke, men jeg tenkte som så at over kort tid gjør ingen skade. Er jo som sagt uten resept. Vet mange som har hatt god hjelp at den. Du gir 10 dråper før hvert måltid. Det skal hjelpe mot kollikk. Sukkervann er jo også et kjent råd, men fungerte ikke særli godt på jenta mi.
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 oki takk for svar Jeg skal til helsesøster om ei uke, så kan jo ta det opp med henne da! Men hvor mye sukkervann? hvordan er blandingen? Kan jo prøve det først!
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Jeg bruker ca 2 ss sukker på 1 dl vann. Koker det opp og avkjøler det. Pleier å koke nytt til henne hver dag sånn at det ikke skal dannes bakterier der. Når hun skriker gir jeg henne et par teskjeer. Må ofte gjenta behandlingen. Men pleier ikke å gi mer enn det hver gang. Ja, det er jo verdt et forsøk. Vi har begynt hos kiropraktor nå. Og tenk hun gråt nesten ikke de to første kveldene etter behandlingen. Så dette vil jeg anbefale
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 ok, takk, skal prøve dette i natt ! Håpe det kan hjelpe, synes så synd på henne når hun skriker på det værste og har vondt.
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 En barnepleier på sykehuset sa foresten at man måtte være forsiktig med å løfte etter føttene når man skifter på barnet. Det er bedre å løfte med ei hånd under rompa. Løftet man etter føttene kunne barnet ha lettere for å utvikle kollikk, og hun nevnte også noe om hofteproblemer senere i livet. Vet ikke om det er noe sannhet i dette, men jeg har nå likevel lagret det på minnet.
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Rennende vann, støvsuger.. Dette skal visst ha en viss effekt. Jeg har bare båret på henne og snakket rolig med henne. Tror det er viktig at ikke hun føler at jeg blir stresset og engsteli. Man må bare tvinge seg selv å være sterk når det står på. Men det er jo sannelig ikke enkelt. Jeg for min del skal bestille time hos legen i morra. Er redd jeg er i ferd med å utvikle depresjon.
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Jeg pleier å løfte etter føttene, men da skal jeg heller prøve rompa,hehe! Vil prøve alt som kan hjelpe vesla
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 Ja, sånn tenkte jeg også. Og nå er det en vane å løfte under rompa i stede. Det blir jo så mange spørsmål når man er helt ny som mor. Alt er jo nytt. Var det ei jente du også har eller?
spurvemamma Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 prøv kiropraktor du-det var d eneste som virket for oss
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 Ja, det var det vi også måtte gjøre etter å ha prøvd alt det andre...
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #20 Skrevet 21. februar 2008 ja hun er nå 23 dager gammel..hvor gammel er di?
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #21 Skrevet 21. februar 2008 Hun er 3 måneder nå. Så jeg håper det værste er gjort med tanke på skriketokter. Hun er heldigvis bedre enn hun var. Veldig koselig å være mamma da, syns du ikke? Jeg var på en måte litt lite forberedt på å bli mor. Jenta kom en måned tili. Derfor har det blitt litt mye i begynnelsen. Men alt går seg vel til. Er du ung mor eller? Selv er jeg 23 år.
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #22 Skrevet 21. februar 2008 Linnea har vært hjemme med pappaen å fått noen måltider nå i 4 dager med mme (NAN) fordi jeg har hatt eksamen og obligatorisk undervisning på skolen. Når jeg tenker meg om så er det de 2 sisste nettene som har vært værst..så kanskje hun har fått vondt i magen av dette!? Blir spennende å se hvordan det blir nå fremover, for nå er jeg ferdig med eksamen, og er hjemme og hun får bare morsmelk nå! Men vet du hvor lang tid det kan ta før noe mat jeg har spist går over i melka? Hehe, mange spørsmål her nå..Som du sa, masse nytt med å få et barn ;o)
Linnea&Julie Skrevet 21. februar 2008 #23 Skrevet 21. februar 2008 ok..Ja det er veldig koselig..Men har hatt litt stress, for siden hun kom så har jeg måttet lese til eksamen mens hun sov, og hadde 3 dager obligatorisk undervisning på skolen som ligger 2 timer unna der vi bor..Gruet meg til dette, men det har heldigvis gått greit. Deilig å være ferdig med det styret, så nå kan jeg liksom slappe mer av og kose meg med jenta Jeg er 24 og heter også Anette )
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #24 Skrevet 21. februar 2008 Vet ikke hvor lang tid det tar før mat går over i melka nei. Men går ikke det ganske fort tro? Når jeg pomper blir jo brystet helt tomt, men allerede etter en time er det bra mye melk der igjen. Jeg har hele tiden pompet meg å gitt henne morsmelk. Men da hun var 2 måneder måtte vi begynne å gi henne litt NAN -et par måltider i døgnet. Da merker vi tydelig at avføringen ble av et annet slag. Det var hardere og kunne gå opp til en uke før hun fikk av magen. Dette har tydelig plaget henne. Men nå gir vi malt i melka for å se om det kan bli bedre.
Smiiil :o) Skrevet 21. februar 2008 #25 Skrevet 21. februar 2008 Så fint navn vi har :-D Jeg er 84-modell jeg da. Så hyggelig å prate med noen jevngamle i samme situasjon. Jeg bor på en liten plass, og her er det ingen andre med så små barn (nærmeste er 2 år). Da er det fint med internett og mobiltelefon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå