Gå til innhold

Noen andre som tar lappen nå?

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tok teoriprøven forrige uke og holder nå på å øvelseskjøre med mannen min før jeg skal bestille kjøretimer.

Syntes bare det er så skummelt jeg.

Første gang kjørte vi på en tom parkeringsplass, så har vi kjørt litt på grusveier, og nå i dag kjørte vi på byggefeltet her vi bor.

Øver liksom på bakkestart, giring, og ta av i avkjørsler, med titting i speil og med veiplassering og sånn.

Går i for seg greit, bortsett fra at bilen stopper i blant når jeg kløner med clutchen.

Blir bare så j.. stressa når det kommer andre biler bak og der står jeg å kløner med bakkestart i midt i bakken..

Mannen min sier at vi må kjøre der det er andre biler og at jeg liksom ikke har noe mer å lære på en parkeringsplass.

Vil så gjerne bli flink. Og skulle ønske jeg ikke syntes det var så skummelt å øvelseskjøre..

Stakkars babyen vår som skal sitte på med meg til sommeren...

Noen andre som holder på? Hvordan går det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg holder også på nå og er bestandig veldig VELDIG nervøs og klønete de første ti minuttene, og verst er det når biler skal forbi, er bak meg og slikt... skjønner deg så til de grader! glad jeg ikke er alene:P

Skrevet

Heisann:)

Jeg holder på å ta lappen nå, men er forhåpentligvis ferdig på neste fredag:) har oppkjøring da, er KJEMPE nervøs:(

Har gått kjempe fint å ta lappen, eneste som var litt travelt var på de to kursene du skal gjennom, der vi kjørte langkjøring og glattkjøring. Begynte å kjøre kl 05.50 om morgenen og var ikke hjemme før 17.30 på ettermiddagen:( Det var litt hardt!!!=)

Men ellers har det gått helt supert, gleder meg til å kunne farte ru ndt i bil for meg selv:) hihi

Skrevet

Jeg har også holdt på... har utsatt det leeenge, syns å det er dritskummelt! har hatt mange kjøretimer, glattkjøring så da jeg nerma meg langkjøring ble jeg sykemeldt. måtte ta det helt rolig, så hos meg er det blitt helt stopp. gruer meg til å begynne igjen, tror nok ikke det blir før babyen er kommet.... (akkurat som det blir tid DA).....

Skrevet

hei

jeg er også en av de som har utsatt dette aaaaaaltfor lenge. er skikkelig sur på meg selv, fordi nå koster det så mye. Målet mitt er å ha førerkort innen slutten av mai.......

Har forløpig kun kjørt på parkeringsplassen til ikea 1!!! gang. Gjort unna det helsikes grunnkurset sammen med masse 16 åringer. Skikkelig bortkastet tid og penger spør du meg.

Men tror med litt pågangsmot og motivasjon fra sambo og min mor så skal jeg greie dette før babyen er født:)

men hvordan skal dere løse langkjøringen? min skole anbefaler å gjøre hele mengden på 9 timer i en omgang, men det kommer ikke til å gå for meg. blir så sliten. Er det noen som har en kjørelærer som tar litt hensyn til det?

Skrevet

Jeg holder bare på å kjøre sammen med Mamma. Blir 18 i November, så har ikke sååå hastverk, men får nook ikke begynt hos kjøreskole før babyen kommer. Så det er jo litt dumt, men men..

Skrevet

9 timer?? djeeeez det kan jeg jo bare se langt etter med en liten beibi..

off, så irriterende å ha dette hengende over meg!

lurer virkelig på når jeg får lappen ja!

Skrevet

Bestill deg en kjøretime!

Jeg prøvde å kjøre med et par andre før jeg hadde kjøretime, men det kunne jeg ha spart meg for. En flink kjørelærer gir deg akkurat den roen og selvtilliten du trenger for å kjøre uten å kløne med clutch å sånn!

Har akkurat begynt på lappen selv :-)

Skrevet

Heia :)

Jeg holder også på med lappen, har holdt på lenge nå ( 6mnd) og endelig er jeg i mål. I morgen har jeg oppkjøring, gruer meg veldig mye nå....

Hadde kjøretime i dag og var skikkelig ukonsentrert og distre. Så gjorde en del feil... Håper virkelig jeg skjerper meg i morgen. Brukt mye penger på dette pga av alt det nye som de har med nå.... skulle heller fullført når jeg holdt på for 4 år siden...

Til deg så lurte på den 9 timers økten, så hadde ikke jeg det, jeg hadde en dag vi kjørte fra 7-3, med gode pauser. Og en dag fra 9-13. Disse var i samme uka... Du kan forhøre deg litt på forskjellige kjøreskoler.. men tror at mange er fleksible og tar hensyn til gradivitet.

Lykke til dere andre som tar lappen :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...