Gå til innhold

Gutten i magen ligger i tverrleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ekstra UL søndag fordi jeg hadde falt. Lillegutt i magen ligger i tverrleie. Er nå redd for hva som skjer fremover, om han snur seg. Hvis han ikke snur seg prøver de å snu han på sykehuset eller blir han tatt med keisersnitt? Jeg ønsker ikke keisersnitt men må enn så må enn. Og da lurer jeg på i forhold til termin blir han tatt da? Jeg er snart 33 fullgåtte uker på vei.,

Hvor stor en sjansen for at han snur seg igjen med hode ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har han fremdeles god tid til å snu seg, så du trenger ikke bekymre deg på lenge.

Hvordan det er med snuing ved tverrleie vet jeg ikke, sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus som med sete. Men en ting er iallfall sikkert, det er null sjans for vaginal fødsel ved tverrleie, skulle han ligge sånn til slutten blir det ks.

Skrevet

jeg var på ul i uke 36 pga at lillegutt lå i tverrleie.

han ble dytta på plass noen dager etterpå. er visst forskjellige erfaringer m dyttinga, men jeg personlig synes ikke det var spes smertefullt.

Skrevet

Jeg er i uke 31 og tror jeg i dag for første gang kjente at hun faktisk lå opp ned i noen min. (Fikk noen kilevinker i plexus omtrent). Har skjønt at det er svært individuelt når og om den lille legger seg med hodet ned.

Skrevet

vet bare at visst han ikke snur seg til fødselen, så blir det vel keisersnitt.

Men han kan jo fremdeles snu seg enda da :)

Vil du bli fulgt opp senere med en UL til for å se hvordan han ligger da eller?

Skrevet

de prøver å ta keisersnitt før fødselen starter. så hvis han ligger i tverrleie mye lenger tror jeg du skal ta keisersnitt. men det er ingen ting å bekymre seg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...