Gå til innhold

Vedr permisjon og lønnsøkning - plis svar! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal egentlig etter planen få lønnsøkning i mars, men går ut i permisjon i begynnelsen av mai.

Vil dette ha noe å si for permisjonspengene, søknadspapirene osv?

Sett at jeg får lønnsøkningen da, vil det lønne seg for meg å vente med å sende inn søknadspapirene til NAV til etter det, eller vil det ikke ha noe å si? Vil jeg få mer i permisjonspenger når det bare er snakk om 2 jobbemnd (mars og april)?

Når bør jeg senest sende inn søknaden til NAV? Snart tipper jeg...:)

Og hvordan er det hvis vi velger 100% dekning, og far tjener ca 450.000. Vil han kun få utbetalt ca 400.000 pga 6G regelen da, nå han skal ha permisjon?

Takker så mye for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde permisjon, gikk jeg i hvertfall ikke opp i lønn som følge av lønnsøkningen i mai i fjor...Syntes jo det var veldig rart, snakket med tillitsvalgt, og hovedtillitsvalgt til slutt, men hadde ikke krav på lønnsøkning så lenge permisjon... Det er jo veldig urettferdig...

Skrevet

Gikk du da ut i permisjon før eller etter lønnsøkningen?

Jeg krysser fingrene og håper på at det går i orden, så får vi bare se...

Men vet du hvordan det blir hvis jeg sender inn søknadspapirene før lønnsøkningen da?

Skrevet

har akkurat sjekket.

Man har ikke krav på lønnsøkninger som kommer i permisjonstiden. Noen arbeidsgivere gir dette likevel.

Man må ikke sende inn søknad til nav før innen 3 mnd etter fødsel. Arbeidsgiver skal få et skjema av nav for bekreftelse av lønnsopplsyninger. Akkurat hvordan dette fungerer i forhold til størrelse på beløp vet jeg ikke. Min arbeidsgiver bet. også forhøyelser, så det var ikke så viktig for meg.

Dersom arbeidsgiver ikke forskutterer lønna, så er det nok lurt å sende inn skjemaet før, for ellers så sitter man uten penger en stund!

Skrevet

Så lenge du stiger i lønn FØR permisjonen så får du lønnsøkningen med, selv om det er dagen før. Du ringe nav og høre hvordan du skal gjøre det praktisk.

Det med far vet jeg ikke, har ikke vært et problem her i gården ;-)

Skrevet

Jeg fikk lønnsøkning med nr 1, men jeg jobber i kommunalsektor og der er det vel vanlig at de gjør det. Tror ikke nav betaler ut lønnsøkning under permisjon.

Skrevet

Hei,

Jeg fikk selv lønnsøkning (etter avtale) fom januar, og permisjonen min startet 1.februar. Jeg ventet med å sende inn papirene til NAV til etter at dette var avklart.

Nå får jeg min lønn direkte fra arb.giver, så slipper å tenke på dette med 6G grensen heldigvis.

Lykke til! (PS: Stå på krava!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...