pifi med tre nurk Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 er det noen andre som er plaget med hodepine i svangerskapet? jeeeeg har i grunnen vært fin i formen, men bang plutselig har jeg kjempevondt i hodet, som kommer og går, men ikke blir borte.. jeg er snart 12 uker...synes det er så rart at det kommer nå...ikek for noen uker siden.. har hatt det sammenhengende i fire dager nå..sukk
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Ikke unormalt. Antakeligvis har du fått hormonell migrene. Den kan komme når som helst i svangerskapet, men det er jo ikke sikkert at det er akkurat det du har fått da. Selv har jeg hatt migrene så lenge jeg kan huske og fikk høre at det antakeligvis ville bli mer eller mindre borte da jeg ble gravid. Men neeeeeeida. Har ofte vondt i hodet og det er ganske plagsomt. Det du kan gjøre for å forsøke å forhindre hodepine er å drikke masse vann, gå turer i friluft og spise regelmessig. Det samme gjelder søvn. Regelmessig og rutinepreget søvnmønster er bra for å forebygge hodepine. Hvis hodepinen blir for ille kan du ta paracet. Det er helt trygt. Men du bør ligge unna andre medisiner, med mindre du har avklart det med legen din. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå