Gå til innhold

Jenter, skjerp dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så provosert når dere selv får dere til å si at mange menn ikke kan ta ut så lang permisjon. Er det rart det ikke er likestilling her i landet??????? Det er jo hele poenget, at jenters jobber er like viktige, og vi tar jo allerede et års permisjon. Hvorfor skal ikke menn kunne gjøre det. Det krever jo vikarer slik som for kvinner, og da ville vi skyve mer av det som er ulempen med permisjonen over på mennene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det blir noe mere likestilling i dette landet, selv om mor bare har 8 mnd permisjon.

En arbeidsgiver må allikevel ha en vikar for den som er i permisjon, så om det er for 1 år eller 8 mnd, så tror jeg dem driter i det. Ulemper er det uansett.

Så i tilegg til at det blir trøbbel på mors jobb, så skal dem i nå pålegge far lenger permisjon, slik at det blir vanskeligere for fars arbeidsgiver i tilegg. Slik at dem kanskje må anskaffe vikar i hans tilfelle også, (noe som vanligvis ikke er nødvendig i dag.)

NEI DEM KAN IKKE HA TENKT MYE OVER DETTE FORSLAGET SPØR DU MEG!!!!!!

Skrevet

permisjonene er for å være sammen med barnet, å lage bånd med ditt BARN!!

hvis du prioriterer jobben forran barnet ditt, så er det ditt problem. men jeg synes at det er bra med permisjonene, liker du de ikke, så ikke få barn da...så enkelt er det...

Skrevet

Jeg er faktisk veldig glad i permisjon, og tar flere måneder med ulønnet for å være sammen med mitt barn. Men poenget er at pappaen også har behov for dette, ikke bare jeg. Så det er ikke permisjonen jeg ikke liker, men fordelingen kunne vært annerledes...

Skrevet

Dere fordeler permisjonen akkurat slik dere vil idag, så om du mener det er noe galt med fordelingen må dere skylde dere selv..

Skrevet

Hvis du må ha fri fra jobben for å knytte bånd til ditt eget barn har du større problemer enn permisjonen kan løse...

Skrevet

Nå er det slik at jeg jobber for å leve jeg lever ikke for å jobbe!! Min første prioritet her i livet er (familien) barnet vårt!! Så hvorfor skal regjeringen bestemme hvor lenge jeg skal amme barnet mitt? Barnet mitt tar jo ikke flaske en gang.....

Så "skjerp dere" ???? Hallo!!!! Regjeringen bør skjerpe seg! Du kan skjerpe deg! De kan heller bruke tiden sin på viktigere ting... F.eks. skaffe barnehageplass til alle barn som trenger det.

Skrevet

Hvorfor kan ikke den enkelte familie få bestemme dette selv da?! Er så lei av den sosialistiske tvangstrøyen. For noen passer det at far tar ut pappapermisjon, for andre passer det at mor gjør det, og for noen passer kanskje en kombinasjon. Det må bli opp til hver enkelt hva man velger, regjeringen må skamme seg for at de vil gjøre et slikt alvorlig inngrep i folks PRIVATLIV!!!!!

Skrevet

Slike innlegg blir for dumme. Du vet ikke hva du snakker om, for du har ikke alle fakta på bordet. Du kan ikke se alle aspekter fordi du selv ikke har annet enn din egen erfaring.

Skrevet

Så din løsning på problemet er at man ikke skal få barn om man ikke støtter forslaget? Er du helt dust?

Skrevet

Jeg må uttrykke meg på en annen måte, det jeg sier skjerp dere til er; ikke si at menns jobber alltid er viktigere!!!!!!!!!!! Det var det som var mitt budskap. Alt annet med fordeling etc. er en annen sak....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...