Gå til innhold

spiser ikke, tisser ikke, helt slapp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille gutt på snart 3 mnd spiser nesten ingenting, da tisser han heller ikke så mye... han har infeksjon i halsen(gir hostesaft)

er det noen måte jeg kan få han til og spise på? vært hos legen hver eneste dag i 5 dager nå, tilogmed legevakta på nettene (pga 39.9 i feber ogsånt)

men federen er borte, men vil fortsatt ikke spise noe. må jo få i han noooe mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff - ikke noe greit. Flott at du har hyppig kontakt med lege da slik at de følger med..

Tror bare du må prøve og prøve ofte.

Drikker han av flaske?? Du kan jo prøve med litt vann innimellom (slik at han ikke tørker ut) (kokt,lunka vann)...

Ellers så kvikner han nok til snart skal du se =)

Skrevet

jepp, prøvd vann,sukker vann, osv.. prøvd med skje,glass(etter tips fra legen)..

er som om han får vondt for å drikke/spise. får vel bare fortsette! blir bare bekymret. spiser så sinnsykt lite nå... jeg for fortsette å prøve alt

Skrevet

hmm....

vært hos legen i dag da?? ville ringt og sagt at du er bekymret så kan de legge han inn på sykehuset og gi mat intrvinøst hvis de mener det er behov for det. Syns ikke det høres så bra ut at han ikke spiser i det hele tatt OG er merkbart slapp. Nedsatt allemenntilstand hos baby vil en lege ta alvorlig så bare si at du er bekymret siden han ikke spiser NOE som helst..

Skrevet

Men du sier du gir hostesaft.. får du ikke i ham litt drikke på samme måte som du gir hostesaft da? Huff, er ikke kjekt når de er syke disse små! Håper han kommer seg snart!

Skrevet

Jenta mi var også nettopp syk og hadde tørre bleier, ble litt bekymret da for det er jo så viktig at de får i seg nok væske. Kan du ikke gi ham litt vann med skje hvis ikke han vil drikke av flaske eller kopp? Håper han kommer seg raskt.

Skrevet

Prøv å stikke litt flere hull i tåteflasken, det hjalp for mitt barn. Kommer mer melk da, slipper å suge så hardt. Vi bruker Dr Browns flasker.

Skrevet

Hvis han er veldig slapp og almenntilstanden er veldig dårlig burde han kanskje legges inn på sykehus og rehydreres med sonde. Det er fort gjort (man ligger sjelden inne mer enn et døgn), og barna kvikner utrolig fort til når de rehydreres.

Da vår 2 åring var på sykehus snakket de om å legge inn sonde etter 3 dager der hun drakk ca 3 dl om dagen. De synes øynene var litt insunkne og leppene var tørre som var tidlige tegn på dehydrering.

Har du prøvd å sprøyte inn litt av gangen med en sånn sprøyte man doserer medisin med?

Skrevet

eg ville hatt byttet lege. det gjore vi. å rett på sykehus.. eit lite tips bare..

Skrevet

prøv å få i han væske med en sprøyte (u spiss selvfølgelig). Men er enig med at du burde få vurdering av annen lege

Skrevet

Jeg er også enig med å besøke en annen lege hvis det er lenge siden tissebleiene har vært skikkelig våte.

Prøve å gi mat med sprøyte?

Skrevet

Har du prøvd å koke vann for så å fryse det ned på en pinne (sånn plast is-pinne).

Det vil jo virke kjølende på den vonde halsen hans, samtidig som han får i seg litt væske.

Ville nok særiøst på byttet lege/lagt han inn på sykehuset hvis det ikke bedret seg MEGET fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...