Gå til innhold

Gutten i magen ligger i tverrleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ekstra UL søndag fordi jeg hadde falt. Lillegutt i magen ligger i tverrleie. Er nå redd for hva som skjer fremover, om han snur seg. Hvis han ikke snur seg prøver de å snu han på sykehuset eller blir han tatt med keisersnitt? Jeg ønsker ikke keisersnitt men må enn så må enn. Og da lurer jeg på i forhold til termin blir han tatt da? Jeg er snart 33 fullgåtte uker på vei.,

Hvor stor en sjansen for at han snur seg igjen med hode ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde legge inn dette på barnimagen. Der har de full kontroll på sånt!

Skrevet

Min eldste lå på tvers til uke 36, så snudde hun seg av seg selv. Legen min sa at hvis hun lå på tvers i uke 38, så ville jeg bli henvist til sykehuset for å snu henne, hvis ikke ble det ks.

Men dette er jo din andre og nr to har bedre plass en nr en og snur seg gjerne av seg selv ganske sent=)

Skrevet

Jeg fikk i uke 33 beskjed om at ungen lå i seteleie, de forsøkte å snu henne to ganger i uke 37 uten hell. Dagen før keisersnittet skulle tas, 5 dager før termin, så snudde hun seg rette veien. Mao. så har gutten i magen din god tid enda til å snu seg.

Lykke til! :o)

Skrevet

Mine to eldste lå begge i tverrleie, og med førstemann ble jeg henvist til UL i uke 36 for å sjekke om han hadde snudd seg. Det hadde han ikke, og vi fill time i uke 37 for forsøk på utvendig snuing. dagne før vi skulle på sykehuset og foreta snuoperasjonen snude han seg selv, og ble liggende med hodet nede fram til han ble født. Han ble riktignok tatt med keisersnitt likevel ettersom fødselen stoppet helt opp, men det er en annen historie.

nr. 2 lå også i tverrleie, og han ble snudd utenpå magen i uke 37-38 (husker ikke helt). Måtte møte opp på sykehuset fastende, da det er en liten mulighet for at morkaka løsner under en slik snuing, så man må være klar for et eventuelt hastekeisersnitt. I mitt tilfelle var snuingen vellykket, de klarte å få ham rundt i riktig stilling og han ble liggende der til han ble født til termin. Selve snuingen var litt ubehagelig (kjentes ut som om alle innvollene ble flytte om på der inne), men ikke direkte vond. Jeg tror ikke at alle snuinger er like vellykkete, det kommer litt an på hvor godt fast de sitter.

Tror forøvrig at det er ganske god sjanse for at han snur seg ennå, det er jo en stund til termin. Minstemann min (altså nr. 3), lå i tverrleie som sine storebrødre fram til uke 33, men snudde seg da av seg selv i uke 34 og ble liggende riktig vei fram til fødsel.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...