Gå til innhold

Noen som trener mye/hardt? Hvordan fungerer dette for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har relativt harde treningsøkter (kickboxing) tre timer i uka, og dette fungerer kjempebra foreløpig. Jeg tar selvsagt hensynene jeg må ta og legen har godkjent treningen med visse forbehold.

Jeg er bare 15 uker og har ingen synlig mage ennå og treningen går lett ennå, men jeg lurer på om noen har noen gravide treningserfaringer som de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener også kampsport, men ikke ren kickboksing (litt blanding av det meste, populært kalt sparring), og bare en gang i uka. Intensiteten varierer noe fra gang til gang, men jeg har valgt å ikke delta på sit-ups (gjør evt noen skrå, legen sa det var greit en stund, men jeg husker ikke hvor lenge). Ellers deltar jeg stort sett på styrketrening (push-ups osv) og teknikk-trening. Jeg har valgt å ikke gå kamper, fordi jeg selv er redd for å få et slag eller spark i magen.

Men jeg tar i så jeg blir svett og sliten, og synes fortsatt det er veldig godt :-)

Skrevet

Jeg trener ikke hardt i ordets rette forstand, men har etter noen aar med litt for passiv aktivitet (gammel treningsjente som trente hardt hele ungdomstiden og drev med idrett hele barndommen, saa godt grunnlag) - naa i over en mnd gaatt fra bortimot null aktivitet til 4-5 treningsoekter i uken. Dette er jo hardt paa min kropp, siden oekningen er litt voldsom. Jeg har lyttet til kroppen de gangene det har vaert aktuelt, ble litt dedrert foerste to ukene, rett etterpaa, men poeste paa med vann, saa gaar det bedre, og jeg kjenner etter 5 uker trening at det gaar lettere. Vil oeke baade mengde og sakte men sikkert intensitet noen mnd (er 19 uker i dag) og saa trappe litt rolig ned siste tiden foer foedsel.

Jeg synes det er flott med trening i svangerskapet, men det er noe med at man kan bruke resten av livet til hardtrening og i hvert fall kjenne ordentlig etter i svangerskapet naar man trener. Vaere obs paa riktig kosthold og nok drikke noe du helt sikkert er, og hvile mer foer og etter trening.

Puls paa NRK hadde akkurat noe om dette, sjekk nettsidene deres, der tror jeg det er flere (fastlege, idrettsleger osv, professorer fra Idrettshoeyskolen osv) som har uttalt seg.

Dersom du trener hardt som du sier, saa boer du vel foelge raadene som gjelder for gravide toppidrettsutoevere tenker jeg.

Lykke til!

Skrevet

Hei...

Jeg trener nok ikke så hardt, men jeg trener mye...( synes jeg da=))

Crosstrainer tre ganger i uka..gjerne en 30-40 min pr gang, aerobic, stram opp og styrke de andre dagene, pluss går lange turer i helgene-gjerne på en time eller to.

Jeg er 25 uker på vei og dette opplegget funker bra for meg....orker ikke slite meg helt ut...jobber jo også..

Jordmor sa jo kommer til å føde som en katt om jeg holder dette gående- ha ha=)

Gjerne for meg!

Skrevet

Jeg spiller egentlig håndball, men ga meg ganske raskt med det når jeg ble gravid. Men har fortsatt å trene kondis to dager i uken og styrke/pump timer èn dag i uka. Nå er jeg snart 28 uker og de 3-4 siste ukene har kondistreningen blitt redusert til en gang (men det er bare pga latskap og dårlig planlegging av dagene). Styrketime bestemte jeg meg forøvrig forrige uke for at jeg nå slutter med. Har redusert vektene litt gradvis utover i graviditeten, men nå kjenner jeg at jeg ikke klarer å holde tempoet i øvelsene og det blir bare ubehagelig, så får heller trene styrke litt på egen hånd utfra eget program, og fortsette med kondis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...