lille oscar + bebis Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 BARN I MAGEN: I dag er det torsdag 21. februar. Du går nå i 30. svangerskapsuke og har 78 dager (11 uker) til termin fredag 9. mai 2008 NETBABY: Du er nu i uke 29 av din graviditet. Der er gået 202 dager, og der er 78 dager tilbage til din forventede terminsdag. BABYVERDEN: du er 30 uker og 1 dager på vei hvorfor er netbaby forskjellig fra de andre sidene???? det står jo alle plasser at jeg har 78 dager igjen, terminen er den samme... Jeg har gått rundt å stolt på netbaby jeg...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Det står egentlig det samme på BiM og Netbaby. Det er Babyverden som skiller seg ut her. Uke 29 vil si 29 fullgåtte uker: ergo du er i din 30. uke. Babyverden sier derimot at du er 30+1, det vil tilsi at du er i din 31. uke. Sannelig om jeg vet hva som er årsaken til det...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 vel, det stemmer nok. barnimagen ligger "en uke foran".. hvis du ser på hvordan de skriver d, i 30ende uke, men da er man 29++ på vei.. lege/ jordmor osv går også etter hvor langt på vei du er, altså en uke bak i forhold til tallet barnimagen bruker. men begge har rett! du er nok i uke 29, altså 29++.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Det var rart, for nettbaby og barn imagen stemmer. Du er 29. fullgåtte uker (nettbaby) og det vil si at du er i din 30.uke(bim). Men på babyverden bruker de samme måten å si det på som nettbaby, så der er det noe feil. Står det 78 dager der også? Babyverden skulle egentlig ha skrevet 29 uker og 1 dag tror jeg. "9 fullgåtte uker og i din 30. uke er det samme. Håper du skjønte??! Følg bare nettbaby du:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Har bare barn i magen og babyverden. Barn i magen ligger en uke "forann" dvs hvis du er uke 30+1 så er du i uke 31på en måte... Mens babyverden teller fullgåtte uker.. så 30+1 +2 +3 osv.. var forvirra lenge selv.. men at nettbaby ligger en uke bak er rart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå