Gå til innhold

NÅ ble jeg forvirra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

BARN I MAGEN:

I dag er det torsdag 21. februar.

Du går nå i 30. svangerskapsuke og har 78 dager (11 uker) til termin fredag 9. mai 2008

NETBABY:

Du er nu i uke 29 av din graviditet. Der er gået 202 dager, og der er 78 dager tilbage til din forventede terminsdag.

BABYVERDEN:

du er 30 uker og 1 dager på vei

hvorfor er netbaby forskjellig fra de andre sidene???? det står jo alle plasser at jeg har 78 dager igjen, terminen er den samme... Jeg har gått rundt å stolt på netbaby jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står egentlig det samme på BiM og Netbaby. Det er Babyverden som skiller seg ut her. Uke 29 vil si 29 fullgåtte uker: ergo du er i din 30. uke.

Babyverden sier derimot at du er 30+1, det vil tilsi at du er i din 31. uke. Sannelig om jeg vet hva som er årsaken til det...

Skrevet

vel, det stemmer nok. barnimagen ligger "en uke foran".. hvis du ser på hvordan de skriver d, i 30ende uke, men da er man 29++ på vei.. lege/ jordmor osv går også etter hvor langt på vei du er, altså en uke bak i forhold til tallet barnimagen bruker. men begge har rett!

du er nok i uke 29, altså 29++.

Skrevet

Det var rart, for nettbaby og barn imagen stemmer. Du er 29. fullgåtte uker (nettbaby) og det vil si at du er i din 30.uke(bim). Men på babyverden bruker de samme måten å si det på som nettbaby, så der er det noe feil. Står det 78 dager der også? Babyverden skulle egentlig ha skrevet 29 uker og 1 dag tror jeg. "9 fullgåtte uker og i din 30. uke er det samme. Håper du skjønte??! Følg bare nettbaby du:)

Skrevet

Har bare barn i magen og babyverden.

Barn i magen ligger en uke "forann" dvs hvis du er uke 30+1 så er du i uke 31på en måte...

Mens babyverden teller fullgåtte uker.. så 30+1 +2 +3 osv..

var forvirra lenge selv..

men at nettbaby ligger en uke bak er rart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...