lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Vil ikke ha mer hormon prevensjon etter denne fødselen, hvordan er kobber spiral? negative og positive erfaringer mottas med takk:)
Frk Påske Overtid Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Bare negative erfaringer for min del... Satt den inn, og fikk ekstremt sterke smerter og blødninger, men dette sa gynekologen var vanlig i to tre uker, men at det så skulle gå seg til... Men det gikk seg ikke til.. Jeg ringte legen og fikk beskjed om at hvis jeg orket så syns hun jeg skulle prøve et par uker til, at det bare tok lengre tid for meg. Jeg gjorde det, men til slutt så kjørte samboeren meg ned på legevakten og fikk den fjernet...det var så vondt...og jeg blødde som en gal...Da hadde jeg hatt den i i seks uker, det var et mareritt... Legen på legevakten sa at den satt riktig i og sånn, så det var vanskelig å si hvorfor det var så kjip opplevelse for meg... Det var min erfaring ihvertfall!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Negativ erfaring med kobberspiral. Store menssmerter og blødninger med menstruasjon, magen var hoven og øm nesten hele tiden. Det verste var at den stakk mannen mer og mer i penis under sex, den var kuttet kort og alt, men tilsutt ble sexen nesten ødelagt fordi vi begge var redd for at han skulle få vondt, og etter noen månder med blodutredelser og sår på penis, og mindre mindre sex, ble vi enige om at jeg skulle ta den ut. En uke (max) etter at den var fjernet, var vi gravide igjen, så nå skal han inn å knyte knute på tråden for permanent prevansjon. Jeg reagerer på hormonell prevansjon, og for oss er ikke kondom noe alternativ. Signerer denne med anonym:)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2008 Hm.. Det var dumt da:) satset litt på denne, men må kanskje lete videre.
Silkemage Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Samme her, blødde som en stukket gris over flere uker. Måtte bruke bleiene til gutten, men til og med dem blødde jeg over. Usj...Aldri mer kobberspiral!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Oi...jeg er allergisk mot hormonpreparater...så hadde tenkt å prøve kobber spiral etter fødsel.. men kanskje jeg burde vurdere noe annet. Hoppe av i svingen og kondom er uaktuelt... å ingen av oss kan sterilisere seg riktig ennå. Vil jo gjerne ha flere barn. Hva slags alternativer står man igjen med da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå