Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg vil amme barnet mitt lengst mulig og ser det på som ett stort problem og bli tvunget ut i jobb allerede etter 8 måneder.
Bebis08 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Ikke enig, når barnet er åtte mnd. spiser de som regel masse mat i tillegg til amming, dvs. at man kan amme morgen, ettermiddag og kveld. Man får til og med en times fri hver dag for å amme. Dette burde ikke være vanskelig.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Det tar litt av når man ser på det som en menneskerett å fullamme når barnet er over 8 måneder. Man kan amme morgen, middag, kveld og så pumpe seg på jobben f.eks. I de fleste land i verden har ikke kvinner rett på permisjon i det hele tatt og må ut i jobb etter kun et par uker. At vi her i Norge har et helt år er jo kjempefint, men vi må da ærlig talt dele mannen! Stakkars menn som blir fullstendig overkjørt av kvinner..
Miss L å di Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Men hva med de mennene som ikke vil???? Hvorfor skal de tvinge oss? Vi er vel i stand til å finne den ordningen som passe best for vår familie!?
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Menn som ikke vil være hjemme med barna sine burde kanskje ikke ha barn? Mange mener jo at kvinner som prioriterer jobben foran barna ikke bør ha barn - hvorfor gjelder ikke de samme reglene for menn?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Det er teit og sammenligne mannen og kvinnen i denne sammenheng. Det går an den dagen mannen begynner og gå gravid og føder!!!!!!!!
En engel i mitt hjerte Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 VIMSESARA Ærlig talt. Kvinner OG menn som ikke ønsker å ta del i sine barns liv burde kanskje ikke hatt barn! Du og disse andre som setter jobben sin forran ungene, og hopper ut i jobb så fort ungen er ute av magen. Som ikke vet å sette pris på gleden av å oppleve ett barn vokse opp. Dere som hiver ungene i barnehagen ved første sjanse, og som går glipp av alle de spesielle øyeblikkene som finnes i barns oppvekst. Da snakker jeg ikke om bare i permisjonstiden. Hele oppveksten er fylt av begivenheter. Har dere tenkt på hva dere går glipp av der dere jobber fra sju om morran til åtte om kvelden. Blir dere egentlig kjent med ungen deres, eller er det dagmamman/ nannyen/ barnehagetanten som kjenner ungen din best. Tror du ungen vil takke deg når han blir voksen for at du var der for ham i oppveksten. Hjalp du ham med de store spørsmålene? Tenk på det du kvinne og mann som aldri er hjemme, fordi jobben er viktigst! La oss andre få bestemme selv over livene våre før dere blander dere opp i noe dere ikke har noe med. Hvis vi ønsker å dele permisjonen, så gjør vi det fordi VI blir enige om det, ikke fordi noen som tror de vet bedre har bestemt det. Noen som sitter på stortinget, og ikke ser ungene sine hele uka, og som ikke vet hva familieverdier er!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Unnskyld, men jeg tror ikke jeg helt forstår hva du mener? Når i verden har jeg argumentert for å hoppe ut i jobb rett etter at ungen har blitt født og kaste ungen inn i barnehage ved første anledning? Det er ikke det denne debatten dreier seg om. Jeg mener barnet bør være hjemme første året, men at mor og far bør dele permisjonstiden. Dette har da ingenting med å jobbe fra tidlig morgen til sent på kveld å gjøre?
AO3 Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Helt enig. Det blir helt bak mål å si at kvinner som ønsker å dele fødselspermisjonen med far er steinharde karrierekvinner som hiver ungene i barnehagen og aldri ser dem i løpet av oppveksten. DET er kvinnediskriminerende og nedverdigende, det! Helt enig med deg, vimsesara.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Til Bebis08!!!! Det er faktisk ikke alle babyer på 8 mnd som vil ha annet enn morsmelk. Jeg jobber som flyvertinne, så hva hjelper å få fri en time for å amme når jeg befinner meg rundt omkring i verden? Kanskje jeg skal rett og slett ta med vesla på jobb mener du! Det er tydelig at du prioriterer jobben din. Synes synd på barnet ditt faktisk.......
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Ærlig talt! Det må da gå an å ha en debatt uten å ty til usakeligheter og sjikane. Du vet da ingenting om hvordan barnet til Bebis08 har det.
Zupermam Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 "stakkars menn", hehe, hva slags dotter er det dere er gift med da? Klarer de ikke bonde med barna sine om mor er hjemme? vi har delt opp permisjonen ganske så tradisjonelt, dvs at far har kun 6 uker hjemme. ( i de 6 ukene måtte han alikevel være på jobb fordi han jobber i et lite firma, og vikarer for 6 uker finnes ikke, dvs at han jobbet uten lønn ) , men vi sammen fant den løsningen som passet for oss. Mannen min er en flott fyr som tar ansvar for hus, familie og barn, og jr er like knyttet til han som han er til meg. TIL TROSS for at han var på jobb mlm kl 8-16 5 dgr i uka jr´s første år. Hadde vi tenkt økonomisk, burde han vært hjemme ist for meg, for jeg tjener mye bedre enn han. Men jeg er så utrolig overbevist om at babyer passer best sammen mor og puppen den aller første tiden. Livet er langt, og far har masse tid til å kytte bånd til barnet selv om mor er mest hjemme i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå