Gå til innhold

Pastasalat......hva bruker dere i??trenger litt tips.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en venninne på besøk en kveld, og tenkte lage litt pastasalat....er jo enkelt og godt!!

Men nå er det leeeeenge siden jeg har laget det....og føler det er noe jeg glemmer å ta med...

her er det jeg tenkte:

Koke pasta og avkjøle den...(holder den seg i kjøleskapet noen timer? eller blir den tørr da??)

Skjære opp ostebiter

Skinkebiter

Agurk/mais/paprika?

Salatkjøtt av kylling

Baguetter og dressing ved siden av :)

Høres dette greit ut eller?hmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salat?! Hehe.. Eneste jeg kunne komme på, ellers hørtes det veldig fristende ut. Fikk lyst til å lage det selv nå.. ;)

Skrevet

Du bør avkjøle pastaen og lage salaten med én gang og sette den i kjøleskapet. Kald pasta alene blir fort usexy. Her er verdens beste pastasalatoppskrift:

1 pakke penne

Et par never ruccola (godt vasket), rives i biter

1 pakke sukkererter, skjæres i biter

10-12 soltørkede tomater i olje, skjæres i biter

1 liten rødløk. grovhakket

1 grillkylling, plukket og skåret i terninger

1 glass pesto

Salt, pepper, eventuelt litt olivenolje hvis den blir tørr

Skrevet

Når jeg lager pastasalat bruker jeg:

1 pose penne

cherrytomater (hele)

sukkererter (kuttes i to)

fetaost (masse)

ruccolasalat (husk å kutte bort stilken...)

Hjertesalat

pinjekjerner (ristes i tørr stekepanne)

Avocado

Til slutt heller jeg over litt av oljen fetaosten ligger i ;)

Serveres med grove baguetter :)

(og ikke dressing!)

Skrevet

Bruker:

Pasta,mais,broccoli,rødløk,ost,paprika og kylling eller skinke også bruker jeg å lage dressing med majones og rømme. Blander 50/50 og blander den i pastasalaten og har på salt og pepper før den settes i kjøleskap.

Skrevet

...hjemmelaga hvitløksdressing er jo digg da.. :P 50/50 majones og rømme eller creme fresh, knus hvitløk, så mye en vil ha, litt salt og litt pepper...

i pastasalaten hiver jeg oppi det jeg har i kjøleskapet der og da, men agurk, mais, skinke og pasta er jo et minimum.. kindneybønner er også godt oppi..

Skrevet

Var mange gode oppskrifter:) Synes selv d er godt med litt raspet gullerot i, og litt(ikke for mye) olivenolje som blandes inn...da blir hverken pasta eller salat tørr:) Og ruccola og sukkererter MÅ med:)

Skrevet

Her er min oppskrift på en sinnsykt god pastasalat som i tilegg er varm!

- Kok Penne al dente

- Stek 1 pk bacon i biter

- Stek 1 squash i biter i baconfettet sammen med minst fire fedd pressa hvitløk

- Ca en halv liten rødløk finhakket

- Ca en rød paprika finhakket

- En stor boks fersk feta

Alt blandes sammen mens det er varmt og serveres med hvitløksbaguett (ikke stek paprikaen og løken bare ha den rett i bollen)

NYDELIG!!!

Skrevet

Har oppskrift på en som serveres lun. 500 g pasta penne, en pakke smårettsbacon, 1-2 pakker (alt etter størrelsen på pakken) pinjekjerner, cherrytomater, 1/2 glass med pesto. Hvitløksbaguetter til.

I den som du beskriver i innlegget ditt ville jeg gjerne tilsatt avokado, og byttet ut skinken med bacon. Syns kylling og bacon er veldig godt sammen. Ville også hatt oppi fersk ananas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...