Gå til innhold

Kan noen gi meg litt info/erfaringer ang keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir ks på meg på søndag, grunnet STORT barn, og jeg er ikke høyere enn 1,55. Jeg bare lurer på om jeg er våken under operasjonen? hvor lang tid det tar? Merker man noe som helst?

Og hvor lang tid etter opoersjonen kan man opp å stå igjen, gå på do selv, osv..? Blir det pappaen som må ta seg av alt av stell og slikt de første dagene? Gjør såret vondt lenge etterpå?

Hvor lenge har man kateter?

Uff, masse spm... Litt nervøs..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ta KS til Tirsdag.... Ja man er våken under opprasjonen,man får spinalbedøvelse,så blir lam fra livet,og ned.. Tror d tar ca en 30-40 min fra du begynner til di er ferdig m deg... Etter som jeg har forstått merker man ingenting,men man blir liggende på overvåkningen i 4-6 timer før du blir trilt ned på barsel igjen,så må vel prøve å ut å gå i løpet av kvelden,og gå på do osv...di vil ha deg så fort opp på beina som mulig pga..blodpropp... du kan ta deg av bebyen selv.vist du er i form til d... Om såret er vondt varierer vel fra persomn t person,og kateteret blir tatt ut i løpet av kvelden tror jeg... Lykke til.... Jeg gruer meg litt jeg også,men gleder m til han er ute nå :o)....

Skrevet

Les tråden som heter " keisersnittdebatt" der ligger det masser av god info !!!

Skrevet

Jeg lå 3 timer på oppvåkning etter spinalbedøvelse. Kateteret ble tatt ut før jeg ble trillet opp på barsel. Klarte fint å ta meg av babyen, måtte ha litt hjelp til å reise meg fra liggende i senga, men ellers gikk det fint. Sykesøstrene er veldig hjelpsomme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...