Gå til innhold

EL alltid 14 dager før neste mens??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, 13+3, men ville gjerne komme med et innspill her på "bli gravid".

Jeg har i dag vært på ultralyd og fått satt termin 1 uke frem. Det vil dermed si at jeg har blitt gravid 7 dager etter siste mens første dag!

Tidspunkt for når man kan bli gravid i syklusen har vært diskutert her inne før, noen mener at det ikke kan være riktig at EL inntreffer så tidlig som 7 dager etter mensstart.

For mitt vedkommende er det nå tredje gang jeg blir gravid like etter mens, de to forrige gangene vet jeg det med sikkerhet i og med at jeg da hadde sex kun den ene gangen som førte til graviditet. Denne gangen sier altså ultralydterminen det samme.

Kan det derfor være slik at noen strever lenger enn nødvendig med å bli gravid fordi de konsentrerer "babylagingen" om de magiske 14 dagene etter mensstart? Kanskje noen vil tjene på å ha sex litt mer spredt i syklusen, også straks mensen er avsluttet. Det kan jo være slik at noen faktisk blir gravide like etter mensslutt, istedet for disse 14 dagene man leser om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg snakket med en jordmor ang el. og hun sa at noen kunne faktisk ha el bare 7-8 dager etter mens.... så d er nok i d du sier at en bør kanskje ha jevnlig sex gjennom hele pp, istedenfor bare i el-perioden...

:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...