viertre + spire Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Nå skal jeg endelig få pakket baggen, men nå finner jeg ingen av trådene her . Noen som kan skrive hva man bør pakke?? Redd for å glemme noe
*Mamma-i-Mars* Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 jeg har pakka baggen til bebien. 3-4 bodyer 2-3 størmpebukse 2 sett med bukse jakke 1 hente sett 2 par sokker fleecepledd engangservietter mangler lua......
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Er vi ikke snat ferdig med den bagen nå a ;-) Har dere ikke fått en svangerskapbok hos JM dere også da? Det har jeg, og der står det så fint hva man kunne trengt. Klær til babyen for hjemreisen, resten låner man når man er på sykehuset. Klær til deg selv, toalettsaker, innesko, kamera + film, mobillader, småpenger. Om noe blir glemt, så er det vel ikke Såååå viktig at dere ikke kan vente til mannen deres kommer med det. Mener folk har alt for mye panikk rundt den sykehusbagen og det og evnt glemme noe.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Trenger bare klær for hjemreisen da. Mens man ligger på barsel så låner man klær der, for dem står ikke ansvarlig for klær som evnt blit borte
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 oiiiiiiiiiii der gikk hormonene i spinn hahahaha
tri smi kinisiri Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Hei! Oppt til venstre på hovedsiden står det et åpent felt med "søk" Bytt til forum i "velgeruta" og skriv sykehusbag i søkefeltet.... Vet at mange har skrevet lange fine lister før......... Pleier jeg å gjøre når jeg leiter etter gamle innlegg.....
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 hvorfor skal klær bli borte?????? skal ha familierom så bebien min skal stellest av meg..å jeg vil ha ungen min klær som jeg har vasket selv
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Dette lå inne på barnimagen sin side Det du trenger er: Hårbørste og sjampo Tannbørste og pasta En stor skjorte eller t-skjorte Amme bh Et par romslige truser der det er plass til solide bind En vid og god bukse eller skjorts (mange svetter mye etter fødselen) Sandaler eller litt løse innesko Penger til å ringe for eller telekort Fuktighetskrem til ansikt og kropp (luften er tørr og varm på sykehus) Klær som babyen kan reise hjem i, alt ettersom tid på året. En liten notisbok dersom du har noen tanker du vil huske. Enten tanker som minner eller spørsmål til personalet. Noen steder må du etterhvert også ha med bind til deg selv til når du er på barsel. Hør med fødestedet ditt. Ta med minst mulig av verdi da det desverre kan være en del tyverier rundt omkring fordi det er vanskelig for personalet å se hvem som ikke hører til på en travel barselavdeling.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Når jeg var på visitt på sykehuset, så ble jeg anbefalt å ikke ta med klær til babyen. Fordi det var felles stellerom der, og hvis du er uheldig og et plagg blir borte, så er ikke sykehuset ansvarlig for å erstatte dette.
Mooncake Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har blitt frastjålet babyklær på sykehuset. Denne gangen skal jeg bare ha henteklær! Da jeg lå på barsel sist, lot jeg de ansatte se etter babyen mens jeg dusjet. Mange babyer lå der mens mamman stelte seg. Barnet mitt gulpet, og de skiftet på henne og la babyklærna pent i sengen hennes - men da jeg skulle hente henne var klærna jeg hadde hatt på henne borte - noen hadde rappa de når de henta sin egen baby! Frekt!
Frk Påske Overtid Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 He he...må le litt jeg. Leste på den listen over at det sto tannbørste og pasta... "Hvorfor skal noen ta med pasta"...(mat) tenkte jeg med en gang... Herregud.... tror babyen driver å stjeler hjerneceller her jeg....ha ha
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 sykehuset jeg skal føde på er veldig lite... så ikke så mange fødende.. skal ha familierom, så skal ikke ligge på rom med andre.så skal jeg stelle barnet mitt der, og mens jeg er på do/dusjer skal pappan ta seg av barnet... så tror ikke klær blir stjelt
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta med hårføner, men snakka med ei venninne i går som sa at det MÅTTE jeg ha i tilfelle endel sying. Var eneste alternativ til å tørke seg etter en hadde vært på do eller dusja mente hun. så hårføneren er pakka her i alle fall. ellers kommer det vel an på hvilket sykehus du skal. Jeg skal på Ullevål og satser på hotellet, så vi må ha med alt til baby også - klær, bleier etc etc
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Du må ikke ha med bleier til baby eller pledd på ullevål hotellet... Det var ihvetfall det jeg fikk beskjed om. Ikke vi som skal føde på ABC og da regner jeg med at det ikke er noe forskjell fra de vanlig fødeavdelingene. Vi trengte ikke å ha med: Bleie til baby og deg selv eller pledd til baby det hadde de til utlåns. Men det er greit å ha med et pledd til hjemreise.
Axus' girlfriend Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Er jo bare å pakke det en føler for selv, det eneste man MÅ huske er helsekortet:) Jeg har pakket klær til baby for hele oppholdet, synes det er litt mer stas enn å bruke klærne fra sykehuset - selv om jeg vet vi får låne der: - strømpebukse - to body - helseteppe - to sparkebukser - hjemreisesett + lue Til meg selv: - nattøy - crocs - et klessett (bukse+jakke..jakke er blitt anbefalt framfor genser av flere siden det blir mye ut og inn med pupp) - toalettsaker + hårføner - mobillader, fotoapperat, skriveblokk - ammeinnlegg - ammebh - sportsbh til natt (behagelig å ligge med, samt at det holder ammeinnleggene på plass) Var det jeg kom på nå. Noen synes sikkert mye er unødvendig, men pakk det man tror man kommer til å få bruk for. Det man ikke bruker hjemme, bruker man heller ikke på sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå