prinsen Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hei! Lurer på om jeg bør gå ned i stilling. Føler meg totalt utslitt for tiden, og har null overskudd. Tenkt på det noen uker, men tenker hele tiden "jeg skal bare prøve en uke til". Men ser jo at det ikke blir noe bedre. Jobber turnusarbeid 100 %. Fortsetter jeg å presse meg selv er jeg redd det ender med 100 % sykemeld. altfor tidlig. Det er vel bedre å kunne jobbe litt hele tiden enn å måtte droppe ut helt? Noen med erfaring ? :0)
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hei! Jeg jobber også 100% foreløpig (ikke turnus) og lurer på det samme som deg. Starter bra i begynnelsen av uken, og så blir jeg trøttere og trøtter og trøttere for hver dag som går....i dag er jeg et skikkelig svimehue Forrige uke måtte jeg gå hjem fra jobben på fredag - da var jeg rett og slett ikke bra. Etter å ha sovet x antall timer i helgen var jeg frisk og rask igjen på mandag.. Hmmm...har ikke lyst til å sykemelde meg heller - men det er kanskje tross alt det beste. For eksempel være borte to halve dager i løpet av uken eller noe sånt.
loffmusa Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 hei dere:-) tretthet er lammende altså.... men evt kan dere jo prøve med en aktiv sykemelding. bra for arb giver og til glede for dere. da kan dere jo jobbe dt dere orker osv:-)
loffmusa Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 nei, jeg har selv blitt sykemeldt 1-2 uker etter 1-2 uker i jobb og sånn går dt ikke ann å fortsette med, så nå har jg endelig fått aktiv sykemelding og begynner me dt te uka, tenker å jobbe 4-6 timer om dagen foreløpig.jg har mest overskudd om morgenen og formiddagene, om ettermiddag /kveld er jg helt kake..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Er helt enig med loffmusa. Prøv deg på aktiv sykemelding. Når jeg leste innlegget ditt var det akuratt slik jeg holdt på i mitt første svangerskap. Presset meg til det gikk ut over barnet i magen (kjente ikke spark hele dagen) og det endte selvfølgelig med full sykemelding altfor tidlig. Denne gangen tar jeg det roligere kjenner på hvike signaler kroppen gir meg og går aktiv sykemeldt. Nå klarer jeg mer og koser meg over graviditeten (noe som jeg ikke gjorde første gang, da var alt pes).
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 hei. jeg har vært 50% sykmeldt siden nyttår, går nå i uke 21. følt meg sliten og trøtt hele tiden, og akkurat nå ser det ut til at det har tenkt å fortsette slik. jeg synes det funker fint å jobbe halvt, så kanskje det er en ide?
JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Jeg går også 50 % sykemeldt pga lite overskudd. Prøvde å øke, men det endte med at jeg var så sliten etter jobb at jeg kastet opp. Jobber hver dag fra 9-13, det funker bra. For meg er det viktig å ha overskudd til et liv utenom jobben også, hvis ikke blir livskvaliteten dårlig. Du må husk at det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut pga jobben i svangerskapet!!
Lille Lu Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er 20% sykmeldt nå, ble det fra uke 14 tror jeg. (er snart 18 uker nå) Var så utmattet og tappet for energi etter omgangssyken, og var 100% sykmeldt i nesten 2 uker. Deretter valgte jeg en litt rolig start med 20% sykmelding. Fungerer bra så langt - deilig å kunne gå 1,5 time før hver dag. Er ikke all verden, men slipper å presse meg unødig. Tror jeg kommer til å fortsette med dette. Forrige svangerskap tok jeg ikke hensyn til at jeg var gravid i det hele tatt og jobbet mer enn noen gang.... Det endte med svangerskapsforgiftning og prematurt barn. Ta det med ro jenter, om dere ikke er i form. Vi skal jobbe i mange år etter dette - ingen som takker deg for at du sliter deg ut nå.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er ogsaa saa sliten, saa sliten- for klarte jeg aa hente meg inn paa fridagene mine, naa er det total utmattelse, hele dognet. Aa ta oppvasken er et mini h...,,, en uke til sier jeg til meg selv, saa faar jeg ta ny evaluering. Og den ene uken har avlost den andre... Naa har jeg kommet til det punkt at jeg ikke spiser etter jobb, gaar rett I seng og sover til klokka ringer. Dusjer kun hver 2. Dag for aa lure til meg litt ekstra sovn. 1 mnd og en uke igjen til jeg slutter. Men hver dag er en liten maraton, kvalmen river og hodet dundrer. Beklager sytingen, bare godt aa skrive det ned.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Hvis du jobber i turnus på institusjon (sykehjem etc) så er det ikke alltid de vil at du skal være aktivt sykemeldt. Da må de uansett ta inn noen i din vakt og du går på topp. Dette er en dyr løsning for arbeidsgiver.. Det var det svaret jeg fikk da en kollega av meg gikk ut i sykm i stedet for aktiv sykm.. Uansett håper jeg du har en lege som gir sykemleding, ikke alle gjør det dessverre.
Ella78 m/ A&M Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har gått 50 % sykemeldt siden nyttår, og det er veldig greit. Før det var jeg 100 % sykemeldt en måned pga kvalme, nå er jeg "bare" sliten. Å jobbe kortere dager, og ha fri en dag innimellom fungerer veldig bra for meg. Jeg har satt opp en timeplan for hele sykemeldingsperioden slik at de andre på jobb vet når jeg er der, og det er veldig deilig å kunne se at åh, nå har jeg bare en time igjen... Har hørt om folk som har jobbet i aktiv sykemelding som likevel ender opp med å jobbe nesten full tid, fordi det er vanskelig å sette grenser, både ovenfor seg selv og kollegaer som trenger deg... Lykke til i hvert fall, det viktigste er at du tar vare på deg selv og nurket...
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 til anonym som sa at ikke alle liker at du går aktivt sykemeldt.. d jeg har fått høre er at d er NAV som betaler deg når du er aktiv sm..å d er jo topp for arb plassen at en er aktiv sm..for da kan du være mer i miljøet å ta deg tid til pasienter..osv..sånn er d på min arb plass hvertfall..d er pp et sykehjem..å her er d for lite bemanning så folk m aktiv sm får rett og slett tid til ting de ikke får gjordt ellers..
prinsen Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. februar 2008 Takk for mange tilbakemeldinger dere. Godt å høre at det er mange som har det som meg. Tror det blir vanskelig for meg å gå i aktiv sykemelding i og med jeg jobber som sykepleier. Jeg får ta en prat med sjefen og legen min til uka. Dette er mitt andre svangerskap så har en gutt på sanart 3 nå. Han krever jo sitt også. Så føler jeg har hatt lite å gi av meg selv til han i perioder nå
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er sykmeldt 50% pga null overskudd. Jeg syns 50% jobb holder i massevis, har kontorjobb. Er veldig sliten og tom for tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå