Gå til innhold

Noen av dere med 3 mnd gammel baby som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har begynt å tulle med matmåltidene? Min gutt har i løpet av denne uka virkelig tulla *sukk*. Før så spiste han så i si på minuttet med 2 timers mellomrom (jeg fullammer), men nå kan det gå 2,5 t-3t-4timer mellom hvert måltid...er så tungvindt! Og han skal som regel sove før han skal spise, så da kan det plutselig gå ennå lenger tid. Blir ei litt stressa hønemor merker jeg =) Men han er ellers glad og fornøyd gutt...

Er det "vanlig" at de justerer litt når de runder 3 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det alltid gått 3-4t mellom måltidene. Av og til opp til 5t, men det er ikke ofte.

Kun på "økedagene" han spiser annenhver time. Og det er heldigvis ikke ofte, tror jeg hadde blitt sliten av å dra frem puppen hver 2.t hver dag.

Skrevet

Din gutt gjør da alt riktig!! De kan godt ha 3,5 - 4 timer mellom måltidene når de har passert 3 mnd. Og sove før maten er jo også det beste. Mat-tid, våkentid og så sovetid før mat igjen. Han har jo klart å lage et perfekt mønster selv. Han spiser nok mer til hvert måltid nå. du merker kanskje selv også at du har fått mer melk?

Skrevet

Det er nok like vanlig at det går 3-4 t som 2 t mellom hvert måltid. Jenta mi er 3,5 mnd og går lett 3-4 timer mellom hvert måltid. Sjelden at hun må ha mat igjen etter bare 2 timer, kanskje bare en liten "påtår" hvis hun har blitt overtrøtt e.l. Fullammer jeg også.

Vil tro at sønnen din mett og fornøyd, (merker på jenta mi at hun er mer glupsk og spiser mer og raskere enn før, dermed spiser sjeldnere enn da hun var nyfødt.) han krever nok mat oftere om det er behov for det.

Skrevet

Jeg har ei jente på 3mnd, og har aldri hatt noen rutiner på måltidene! Hun har kolikk (bedre nå) så kaver og er urolig under måltidene. Det kan gå alt fra en time til 4 timer mellom måltidene her. Sjelden det går så mye som 4timer...Andre ganger føler jeg at hun nesten ikke spiser på dagen for så å ta gode måltider om natta.

Skrevet

Det var da godt å høre=)

Jeg har igrunnen ikke noe melkespreng, så har ikke merket noe særlig overgang. Men det er deilig når han er ferdig å spise et ca 5-10min.

Det er rart hvordan man plutselig reagerer når de forandrer matatferden osv...hehe...hønemor som sagt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...