Zupermam Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 det er visst veldig fint har jeg hørt , bare omtrent 1 times flytur fra canariøyene også.
FruV Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 Så de hadde billige turer via ving så vi driver å tenker på det... Mye som må planlegges i forhold til vaksine og pass til den lille.. Mener det sto 2 timer fra tenerif så det blir enlang tur..
Torpekjærringa Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Hei ! Vi har faktisk snakka litt om det i dag...... hehe ) fikk nyhetsbrev på mail fra Ving ;o) Sjekker ut litt nå, og kanskje kanskje ...... blir det tur i påska ;o) lurte litt på Thailand, men dette er jo en del billigere ! Men er litt skeptisk mht fattigdom iom at vi drar med 2 barn. Hva de får se & oppleve. Er det ikke 8 timers flytur ?
Frk. V *juli-11* Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Måtte inn å titte.. Billig ja;) Men får nok aldri sambo med meg dit! Han er litt sær...
* 5 om dagen * Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 mine foreldre var der for noen år siden, og nevner jeg det for min far, grøsser han...slankekur,tok av seg noen kilo. tok av seg ca 12 kg, også min mor tok også av seg noen kilo. de var igjenom mange vaksiner, så det er en tur som må planlegges i mange mnd før reise( sånn var det den gangen) Etter som jeg forsto havnet de nesten i slummen, ikke langt unna, og når de var ute, så var det små barn som flokket seg runde de, og tagg penger. var vondt for en bestefar og se, så de fikk en god del penger i løpet av 14 dager. Er ikke en plass jeg ville valgt å reise til......men mye kan være forandret da...
Torpekjærringa Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Vaksiner...... Er det anderedes vaksiner til gambia ift Thailand? Vi var i Thailand for 1 år siden - og da trenger vi bare en påfylling av vaksinene. Ringte på vaksinasjonskontoret her, og vi kunne få time fort til vaksinering ! Men regner m at vi må ta diare forebyggende osv.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Har ikke vært i Gambia siden jeg var barn, men kjenner flere som reiser dit. Er jo nød både der og i Thailand, og bra at en reiser dit. Kjenner flere som har reist dit i senere tid, og de er veldig fornøyd. Det er en tiggekultur i Afrika, som kanskje er mer synlig enn i Asia.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 leste litt fakta, og nei...... Ekle dyr der...
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 http://inger.trykker.com/2007/11/06/ferie-i-gambia/ Her skriver ei om gambia oppholdet sitt:) Absolutt verdt en reise, og folket er jo kjent for å være utrolig vennlige.
* 5 om dagen * Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 sikkert veldig opplevelses rik tur, men tror ikke jeg hadde tat med barna på 1.turen...og er jo greit å vite hva som møter en, og at det ikke er sånn "syden" følelse der nede. men jeg vet jo ikke, for har ikke vært der nede.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå