olni Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har gått på slankekurs og er vandt til å spise ganske få kalorier pr.dag, men nå som jeg er gravid vet jeg jo at jeg må ha i meg mere- men er det noen som vet hvor mye kalorier en minimum skal ha i seg når en er gravid ? jeg har overhodet ikke fokus på dietter nå, jeg spiser sunt og varirert og er aldri sulten, men er likevel redd jeg får i meg for lite kalorier til "oss begge to" noen som vet ??
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Når jeg gikk på Grete Rohde for mange år siden så skulle vi spise: De spiser mer på de kursa som er nå. Men her har du i allefall noe å gå etter. Frokost 230 kcal Lunsj 230 kcal Mellommåltid 100 kcal Middag 400 kcal Ekstra gravid 230 kcal Dette er for de som er gravide Melk 300 kcal Frukt 200 kcal Sum ca 1500-1700 kcal pr døgn som gravid, dette er en meny som folk går ned i vekt på. I tillegg kan du kose deg ekstra med noe feks i helgen eller en bedre middag. Du har 350 kcal som du kan spise, Dette kalles kosemerker. Man går ikke mer ned i vekt av å kutte ut dette. Jo mindre vi spiser, jo saktere går vi ned i vekt. Gå minimum 30 minutter pr dag. På Grete Rohde kurs nå så spiser de mer kalorier enn den var før. Dette for at folk gikk så fort opp i vekt etter endt kurs. Husk at dette er et minimum av hva du skal spise!
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Jeg så akkurat et innslag på tv om akkurat dette, og der ble det sagt at de fleste gravide trenger rundt 2500 kalorier hver dag. Selv om mange tror de virkelig må spise for to, så trenger men ikke mer enn 300 ekstra kalorier hver dag, noe som stemmer bra med kanutten skrev over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå