Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 da jeg ble gravid var jeg sammen med en som jeg kaller per. Jeg visste ikke at jeg var gravid med han, og jeg ville ikke være sammen med han mere. senere på året ble jeg sammen med en ann gutt som jeg kaller ole. jeg visste ennå ikke at jeg var gravid, og da jeg fant det ut trodde jeg selfølgelig at det var ole. jeg bestemte meg får å beholde barnet, og ole gledet seg etterhvert til å få barn. han klarte ikke å slutte å drikke (han er alkoholiker) så jeg sa at jeg ikke ville oppdra ett barn sammen med noen som drikker hele tiden. han klarte ikke å stoppe så jeg gikk ifra han. Senere fant jeg ut når jeg ble gravid, og da var jeg ikke sammen med ole. jeg var sammen med per. per sier at han ikke er faren til barnet, men jeg hadde bare ligget med han på mange måneder, så det må være han. Ole insisterer på at det er han som er faren og han ringer meg hele tiden, han sier at han tror ikke at jeg klarer å passe på et barn så han skal søke om foreldreretten. jeg blir så frustrert.! jeg sier at han kan ta en farskaps test, men jeg vat at han ikke er faren. blir så redd får at han skal ta fra meg barnet mitt! hva skal jeg gjøre?
mamma`n me baby-gutt og jenta Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 ingen som tar fra deg ungen før man vet hvem faren er hvertfal! du får be om dna test av deg, babyen, og "begge" fedrene når babyen har kommet. hvis "per" er faren, så har jo ikke "ole" noe mer han skulle sagt..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Om du er helt sikker på at han ikkje er faren er det vel ingen fare med at du venter til barnet er født og tar en farskaps test... Da kan han hvertfall ikkje plage deg noe mer....
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Hvis du er sikker på at "ole" ikke er faren, så får han ikke tatt fra deg barnet så lenge han ikke er far. Og dessuten er han alkoholiker. Når barnet kommer, så får "per" og "ole" ta farskapstesten, så får evnt "per" bite i det sure eplet hvis han er faren ;-) Dette ender nok bra skal du se. Langt er du på vei da?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 ole er ganske gal.. så jeg mener at han Tar barnet fra meg.. uansett om han er faren eller ikke. jeg har 10 dager igjen til termin.. men må kansje ta keisersnitt i neste uke fordi han ligger feil vei.. hilsen HI
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 du krever dna test før han får noe som helst ommsord,deretter leiger du en sinnsykt god advokat..viss du gifter deg før fødselen blir mannen du gifter deg med faren til ditt barn uansett,den biologiske faren har ingenting han skulle sagt.
Tasso Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Vel, går jo an å begynna med å anmelda han? Du føle deg jo trua, og han terrorisere deg... Så kan du prøva å få eit sånt besøksforbud eller ka det heite. Eg ville vertfall snakka med i første omgang jordmor/lege, og høyra ka dei meinte. Så event anmelda han "ole".
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 det tror jeg er helt feil maria isabell. bio far har alltid rettigheter uansett om mor er gift med en annen. for at far ikke skal ha flere rettigheter må den nye pappa`n adoptere barnet med biofars samtykke.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Ta en farskapstest når barnet er født bare for og være 100%sikker.Og da har "ole"ingenting og stille opp meg.Ønsker deg masse lykke til.
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 har snakket med advokat om dette for 2 mnd siden..gifter du deg før ungen er fødd med en anna mann enn faren til ditt barn blir mannen du gifter deg med far til ditt barn uansett,bi far har ingen rettigheter..da tar advokaten min feil viss ikke dette er riktig og hun er spesialisert seg på dette emnet...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Hvis du gifter deg så blir ektemannen din automatisk regnet som far til barnet. Men hvis man vet at det er en annen som er den biologiske faren, f.eks hvis han krever dna-test, så har han de vanlige rettighetene som enhver biologisk far har. Den biologiske far mister ikke sine rettigheter ved at mor gifter seg, enten hun gjør det før eller etter at barnet er født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå