Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 hei.. Jeg er førstegangsgravid, og vet vel egentlig ikke hva som er lite og mye sparking. Jg kjenner at det er liv flere ganger til dagen, men det er såvidt... Det er bare babyen som beveger litt på en arm eller fot. Ikke så veldig aktiv...Tidligere, for noen uker siden kunne han sparke og sparke til det nesten ble litt irriterende, og jeg måtte legge hånden over magen for å "dempe" det.. Dette har jeg ikke kjent på lenge... bare beskjedne småbevegelser... Bør jeg bli bekymra??? Er i min 29 uke nå..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Hvis barnet ligger og sparker mot ryggen din, vil du mest sannsynelig ikke kjenne det, isåfall bare så vidt. Jeg kjente knapt liv gjennom hele uke 28, men er i uke 38 nå, og det er dagelige bevegelser enda.
Beama Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Når det blir trangere i livmoren vil det ikke være så mye spark lenger. mer dytting og bevegelser. Og hvis babyen sparker inn mot ryggen din vil du heller ikke merke det. Men det er viktig att du kjenner att babyen beveger seg hver dag. Hvis du er bekymret så ring dit du skal føde. Er bedre med en telefon for mye enn en for lite...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Hei! Jeg er også førstegangs og får litt "panikk" i ny og ne pga det med bevegelse! Jordmor snakker MYE om det med å telle spark, så får litt angst når det er gått noen timer mellom.... Er nå i uke 34+4. Har en aktiv baby inni meg så merker at panikken brer seg når det blir litt rolig, men det går litt i bølger, noen dager er hun bare veldig rolig andre helt bajas.. Bruker å våkne om morgenen av kraftige spark, men idag har hun vært utrolig rolig, så satt meg ned med litt sjokolade og en kaffi og det hjalp hun er der Men det jeg egentlig skulle si var at jordmor sa at all form for bevegelse er "spark" for til større babyen blir til mindre rom blir det for ordentlige spark, blir mer strekking, en arm eller et bein som kommer "ut", hikking og "spasmer"(tissing). Men er du bekymra for at ting ikke er som det skal så ta en tlf til jordmor eller føden!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå