Gå til innhold

Liten vektøkning...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var på 4 mnd kontroll med jenta mi, hadde hun bare lagt på seg et halvt kg på en mnd... På 3 mnd kontrollen veide hun 6355g , 61.8cm...og nå på 4 mnd kontrollen veide hun 6830g og 63.3 cm....Hs sa ingenting om det... hun viste meg den vektkurven da, og der låg jenta mi perfekt ann.. men uansett, nå sitter jeg her og tenker på hvorfor vektøkningen var så liten.. kanskje jeg har lite melk osv...

hvordan var det med deres??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her. en halv kilo fra 3 til 4 mnd.

men jeg fikk beskjed om å begynne med grøt = )

og å er han kjempefornøyd

Skrevet

Når på dagen gir du grøt da? jenta mi sover så godt om natten, så tror ikke jeg trenger å gi henne på kveldstid, er redd for å ødelegge natten:) har blitt anbefalt å gi kanskje midt på dagen..hva sier dere om det?

Skrevet

Det er helt normalt, vektoppgangen flater ut etterhvert, bebiene legger mest på seg i starten, så lenge kurven går opp er det ingen grunn til bekymring. Og du skal ikke tenke at du har lite melk, som sagt, dette er helt normalt:)

 

Skrevet

Jeg var på kontroll med snuppa og hun hadde lagt på seg 650 gr på en mnd. (fra 3-4 mnd).

 

Jeg gikk til HS siden jeg syntes det var litt lite, men HS sa at det er vanlig at barn som er3-4 mnd leger på seg ca 100 gr i uken, det går ikke så fort som i starten. Tror du skal slappe av ellers ville HS komentert vektøkningen.

Skrevet

Det er nok helt normalt. Jenta mi på 3mnd legger på seg ca. 100gram i uken nå. Helsesøster sa at der var helt ok.

Skrevet

gutten min la på seg 300gr fra 4-5mnd ktr. da begynte jeg å gi han all den maten han ville ha(grøt og middag). han gikk opp 2,1kg fra 5-6mnds ktr!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...