villemo* Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har akkurat fått et blått kryss på CB-graviditetstesten min i dag. Tok en "billig-test" også som viser svakt positiv, så det betyr jo at jeg er gravid. Vi har prøvd på dette siden MA-en min i oktober, og jeg er selvfølgelig glad. Men jeg er overrasket over hvor redd jeg ble også... MA med utskrapning var traumatisk for meg, og noe jeg ikke unner min værste fiende. Nå er jeg gravid igjen, og er livredd for at det skal gjenta seg. Jeg har født 2 friske barn fra før. Jeg vil så gjerne tenke positivt, for jeg tror på at det hjelper, men det er visst ikke så lett. Er det bare meg som har det sånn? Misforstå meg rett,- jeg er jo glad...
Tvilling79 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er gravid med min første, har akkurat funnet det ut:) men jeg har også blanda følelser, håper det er første-sjokket, slik at jeg kan begynne å glede meg snartest:) nå virker det bare surrealistisk at jeg er gravid:) men er kjempeglad, det er jo planlagt...
Thilde78 Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Eg har og to friske barn frå før. Hadde ein sein SA i fjord, veit jo at dette er vanleg men var utruleg vondt likevel når det skjedde når eg var nesten 3 mnd på vei. Er no i mi 10 sv.skapsveke, og hadde nokon veker med veldig sterke menssmerter. Tenkte at no skjer det igjen, leid meg gjennom vekene på jobb med tunge løft. Men det gikk bra. Men eg har det i bakhaudet heile tida...redselen ligg der og lurer. Eg slapp utskrapning, men søster mi har gjort det og ho var veldig redd ved neste sv.skap. Så eg synest ikkje det er rart at du føler det slik. Snakk med legen dinel jormor om dette, så du kan nyte sv.skapet. Men bruk tid på det, så veit eg at det vil rette seg. Og tenk positive tankar om du så målyge for deg sjølv!!! Håpar det rettar seg for deg og at det går bra.
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 har hatt en sa før og er livredd for å oppleve det igjen,har 42 prosent sjangse for abort de 12 første ukene og er dårlig...ikke akkurat lett å være meg...så ja eg forstår deg godt...nå er eg 11+4...snart ferdig med uke 12...om 3 dager puster eg lettet ut,men har ikke hatt det lett desse ukene...bestill noen innvendig ul...eg har vert på 2 og dette har beroliget meg veldig..ser en et bankende hjerte i uke 8 er det 95 prosent sikkert at du får babyen din:) lykke til:)
villemo* Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Hvor tidlig er det mulig å ta ul for å se etter liv da?
frøet76 Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Oppdaget at jeg var gravid i dag jeg også. Er kjempeglad, og det føles som hoppaisvingen sier, surrealistisk! Når tankene nå har landet litt, kjenner jeg at jeg er veldig redd for å miste det. Klarte selvfølgelig ikke å la være å si det til min mor. Hun tok helt av. Ble kjempeglad. Hadde aldri trodd hun skulle bli så glad. Har liksom aldri spurt meg om jeg ikke skal bli gravid snart. Er jo tross alt 31 år, så det hadde igrunnen ikke vært så rart. Svigerinnen fikk også vite det i dag. Jeg og min mann ble enige om at vi skulle få si det til en hver, så da ble det sånn. Det ville blitt vanskelig å holde det skjult for mamma uansett, siden vi snakkes omtrent hver dag...jaja...litt utenfor tema nå. Det jeg skulle spørre om er: Hvor stor er muligheten til å miste fosteret før 1.trimester er omme egentlig. Har aldri vært gravid før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå