Gå til innhold

Hvor ofte pupper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde kommet inn i en slags rytme med pupp hver 2-3 time, noe lengre hvis han sover lange dupper...

Men nå kan det plutselig kun ta 1 - 1 1/2 time mellom matingen.

Vanlig at det varierer slik?

Nå skal det sies at min lille kun er 1 uke og 2 dager, så noen rytme er det vel for tidlig å tenke på enda...

Hvor ofte ammet dere da de var helt nyfødte, og sov de lange dupper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være økedøgn, da vil de ha pupp ofte. Jeg ammer hver 2- 3 time og snuppa er 4 uker.

Skrevet

Jeg ammer ca. hver andre time, babyen min er 14 dgr. Det hender at hun vil ha mat oftere, men jeg prøver å ikke gi henne før det har gått 2 timer. Jeg er litt sår på vortene, så jeg trenger litt pusterom mellom mating :)

Hun sovner stort sett nå hun er mett, og sover i ca. 1 - 1,5 timer.

Skrevet

Jenta mi er 2 uker på mandag, og her ammer jeg ca annenhver time, eller hver tredje. Første døgnet hjemme ammet jeg 12 ganger! De vil nok ha litt ofte nå i begynnelsen ja, føler jeg sitter med puppen framme hele tida:)

Skrevet

min er 8 dgr gammel, og jeg ammer hver 2.-3. time. Men det har variert litt, for plutselig i går, så var det flere ganger i løpet av dagen at han ville ha puppe hele tiden, og da tenker jeg at det var kanskje en time i mellom hver gang! Det jeg opplevde da, var at han sugde litt, og sovnet, så antagelig var det bare kosen han var ute etter.

Jeg synes det er greit at han får pupp så ofte han vil, og evt også så lenge av gangen han vil. Puppen er tryggheten selv for de stakars små, så det kan jeg leve med nå de første ukene!

Det heter seg også at de kan ha økedøgn, og for å stimulere til økt produksjon suger de oftere. Dette kan være for at de trenger mer melk enn det du har akkurat da.

Når det gjelder dupper, så varierer det veldig. noen ganger 10 min, andre ganger 3 timer. Men foreløpig er 3 timer rekord tror jeg =)

Skrevet

Jeg ble annbefalt å amme hver annen time hele dagen, for å øke sjansen for at han skulle sove lenger i strekk om natten. Men han hang i puppen min hele døgnet i strekk til han var ca 2 mnd... :-) Jeg var smokken hans til han endelig tok narresmokken... Men visstnok lurt å mate mye på dagtid. De begrenser jo selv hvor mye de orker

Skrevet

ammet vel hver 2 time i beg,,nå er han over 3mnd å skal ha pupp hele tiden,flere ganger i timen,,utrolig slitsomt,får liksom ikke gjort noe annet,,,sikker pga at tutten ikke er god nok lenger,nekter å ta den

Skrevet

ammer 6-7 gnr i døgnet, gutt på 1 mnd! legger på seg perfekt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...