Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hvor lenge sover de i strekk om natta? Får de grøt? Jenta mi blir 6 måneder om ei uke og har nå spist grøt i 2 uker + litt middag el banan,men hun våkner like ofte på natta for mat for det:( Noen ganger får jeg henne til å sove igjen uten mat,men er jeg stuptrøtt så orker jeg ikke opp å dytte inn smokk 100ganger...Så jeg vet hun kan gå 9 timer uten mat på natta... Og en annen ting er at hun har begynt å våkne på kvelden etter at hun er lagt,sover mellom 30 min og 3 timer før hun våkner og da holder hun det gående...For 2 dager siden så lot vi henne ligge der,hun gråt men vi gikk inn hvert 2 minutt og puttet inn smok og sa det var natt,etter 2 timer sovnet hun,kvelden etter gikk det 1,5 time...Og i går kveld våknet hun halv 12 etter å ha sovet i 4 timer,men da lå hun bare å prata og ropte,og sovnet igjen etter 1 time...Vet at hun ikke har vondt noe sted for hun bare ler når vi kommer inn til henne etter at hun har våknet,men gråter for at vi ikke tar henne opp...Hvert våken annenhver time i natt og pratet og ropt..Håper det går seg til for har sovet dårlig i snart 6 måneder:( Hvordan er det med deres små?
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. februar 2008 babyer skal det stå i overskrifta da...
Mamsen og lillegutt Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Vi har hatt det sånn om kvelden. Har en på 6 1/2mnd. Men den siste uken har vi prøvd å gi kveldsgrøten en halvtime tidligere og så legge han.....For du sier at han våkner etter en stund,da kan det være fordi han var overtrett når dere la han. Nå sover han fra halv 9 til 6.
Kanutte og prinsen Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Gutten min på snart 6 mnd har vært veldig variabel med sovinga helt siden fødselen, og har vært innom å sove hele natta fra 24-09.30, til å våkne 4-5 ganger... Det var først for rundt 1 mnd siden vi fikk til å legge han kl 20 og nå går det kjempefint (han har/har hatt kolikk "light") Nå legger vi han som sagt kl 19.30/20 og han sovner som regel i løpet av 5-15 min. i begynnelsen la han seg til en vane med å våkne kl 24, 03 og 06 før vi stod opp ca kl 8. Han fikk da litt mat på alle disse tidspunktene. Ettersom det ikke så ut til å gi seg lot vi han bare skrike, men satt inne ved han og stappet inn smokken og strøk han p hodet til han sovnet. Hos oss tok det bare ca 15-30 min før han sov godt igjen, og etter et par dager sov han helt til kl 5 og har gjort det siden =) Nå våkner han ofte rundt 4-5 og får ei lita flaske, men tenker å prøve å venne han av denne også nå. Han får forresten 1/2 posjon grøt morgen og kveld. tenkte å trappe opp til fulle posjoner - litt middag når han blir 6 mnd om ei uke. Ble langt og rotete dette, men ikke så lett å forklare rutiner på en enkel og kort måte, hehe =)
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Hun legges mellom 18.30 og 19.00 og det har hungjort siden hun var 3 måneder...Hadde en sånn periode når hun var 4 måneder der hun våkna igjen og,da gjorde vi det samme som vi har gjort nå,ble mye skriking i 3 dager,men da var vi hos henne hele tiden..Så begynte hun å sove fra 18.30-19.00 til 1 før mat,men våkna hver 3 time etter det da.. Men hun får full porsjon grøt nå men ser ikke ut til å hjelpe...og legger henne før vi tror hun er overtrøtt iallefall,er våken maks 2 timer før hun legger seg for natta..
Mamsen og lillegutt Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 vi prøver å unngå at mini sover etter 16.00-16.30 for da blir det trøbbel i sengen... Han får full porsjon grøt om morgenen og kvelden. og middag og fruktmos om dagen. Ammer kveld og morgen. Vet ikke om du ble klok av dette....?!
Snupi27 Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 vi legger jenta vår rundt 19.30-20.00 om kvelden.kommer an på når siste duppen på dagen var, hun får grøt morgen og kveld pluss middag midt på dagen. hun får pupp når hun vil i løpet av dagen og. hun våkner stortsett bare engang om natten rundt 5-6 for å få pupp. om hun våkner før dette funker det for oss å bare si hsssjjj" en liten stund og hun sovner etter 1-3 min igjen. hun var oxo sånn at hun våknet 5-6 ganger om natten før selvom hun fikk grøt osv. vi bestemte oss for å prøve med middag midt på dagen og det ble litt bedre. men jeg fant ut at jeg måtte bli "strengere" med meg selv fordi jeg tok henne opp med engang hun begynte å gråte og ga henne pupp. hun pleide oxo å våknet etter et par timer fra hun la seg og våknet annenhver time ca. etter at vi begynte med hysjinga sover hun veldig godt utrolig nok. hehe.. er ikke mye som skal til her heldigvis.. =p
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar:o) Kanskje jeg skal prøve med litt grøt på morgenen og gi middag fast på dagen hver dag,nå får hun middag bare innimellom..Kanskje det hjelper på nattesøvnen hvis hun spiser mer..Og kanskje må jeg bli litt strengere og ikke ta henne opp med en gang og...Får prøve meg litt frem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå