Gå til innhold

Må si at jeg synes det er godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

å lese her inne,at mange her inne er så bevist på å kjøpe nytt sete til den lille som snart kommer,eller i alle fall vite forhistorien til bilsete,for en vil gjøre barne så sikkert som muli i bil.

Håper at alle tenker også over dette når de skal over i bilstol nr 2,at barnet sitter bakovervendt til det er fire år eller i alle fall på størrelse med en gjennomsnittsfireåring,hvis barnet er stort for alderen.

Bare noen tanker fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Viktig å tenke sikkerhet når man skal kjøre rundt med den lille.

Barn skal sitte riktig i bilen uansett hvor du skal og hvor langt du skal kjøre.

Jeg skal ha nytt hele veien.

Er heldig, søstra mi skal kjøpe alle setene til bilen nye.

Hu jobber i butikk hvor det selges.

Det første har jeg allerede fått. Besafe izi sleep el noe sånt heter det.

Skrevet

Har fått søsteren min sitt sete,hun fikk barn i juli-07!!Tror nok det er like bra som en splitter nytt et,siden hun kjøpte det nytt før sommern 07..

Skrevet

Ja,som jeg sa i den forrige tråden,så lenge en vet forhistorien og vet at det ikke er utsatt for noe,ser ikke jeg noe galt i å bruke et brukt sete,men kjøpe av fremmede er jeg mer skeptisk til,noe som også trygg trafikk fraråder så jeg er helt enig med deg IrisMarie

Skrevet

Snakker om bruk og kast mentalitet! Hvis alle skulle tenkt slik hadde ikke vi fått solgt vårt gamle sete og da måtte vi kastet det ettersom vi ikke hadde hatt plass til å oppbevare det. Det var et knallbra sete som vi kjøpte brukt for 2 år siden, så det er sikkert 4-5 år gammelt nå, men heldigvis var det mange som var interesserte i det!

Skrevet

Når det gjelder sikkerhet,så bør enn ikke tenke på om en sparer noen kroner,eller noen form for bruk og kast,en bør kun tenke sikkerhet.Synes det er trist at det er så mange som ønsker å selge sine seter og at der er folk som kjøper dem(vel og merke når en ikke kjenner hverandre)

Skrevet

Håper og tror at de som selger sine seter er ærlige å ikke vil lure noen jeg..Vil tro det er trygt å kjøpe brukt:)

Skrevet

Javel, så synes du det. Bra ikke alle er like da! Hvordan sikret du din eldste i bilen da? Like godt som minsten? Neppe!

Og det setet vi solgte var en best-i-test-modell, bakovervendt og i tipp-topp stand!

Skrevet

Den eldste sikret jeg i bilen,så godt som det var anbefalt da.Hadde bilsete,hvis det er det du mener at jeg ikke hadde,selv om det da ikke var påbudet,men som sagt,av kjærlighet til barnet,fulgte jeg ekspertens råd og sikret henne med den beste sikringen som var å oppdrive.

Skrevet

Jeg tenkte å ha barnet mitt i en stråkurv som jeg har arvet av en tante.

Skrevet

Til anonym kl 15.08: har hu tanta di flere sånne kurver? i så fall er jeg interessert i å kjøpe ei. Vi har riktig nok et sånt besafe-sete, men stråkurv høres mye mykere og koseligere ut for barnet.

Skrevet

Min skal sitt i vanlig bilsete som oss fra den er født

Skrevet

Tror det er lovfestet at barn skal sitte i godkjent sete i bilen....

Jeg er veldig for gjenbruk jeg da, litt mer miljøvennlig å bruk noe som fortsatt er brukbart i stedet for å kjøpe nytt hele tiden. Det er jo det beste for barna at vi prøver å bevare planeten de skal arve.

Men selvfølgelig ikke på bekostning av sikkerhet. Jeg vil tro at det hører til fåtallet av de som selger brukte bilseter på finn som prøver å lure kjøpere og lyver om at setet har vært med i kollisjon eller lignende. Men man vet jo ikke... Men å kjøpe fra venner/søsken gir deg en større trygghet på at de ikke lyver.

Ett barnesete i bil er laget for å holde i 5 år ifølge Trygg Trafikk sine nettsider. Så lenge de ike har vært utsatt for kollisjon eller lignende. Ingen grunn til å kaste dem etter 1 år.

Skrevet

Helt enig med deg mums.Hvis en vet at det ikke har vært utsatt for noe,er det ingen vits i å kaste det,men det vet en jo ikke når en kjøper fra noen en ikke kjenner. Finnes mange som er ute etter penger og ikke bryr seg om de setter andre i fare. Forferdelig at det skal være slik,men det ser en jo ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...