Salat Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Men i virkeligheten handler det om pinglete mannfolk som ikke tør si at de vil ha mer permisjon. De orker ikke diskusjoner, hverken hjemme eller på jobb. Slik som det er nå, er det likestilling. 6 uker til hver etter fødsel og resten kan deles som man vil. Takk og lov for at jeg er gift med en mann som tar "kampen" på jobb. Som første ansatt i pappaperm. Med full dekning av lønn. Tenk det, helt på egen hånd.
___ Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 I dag er det omtrent likestilling på papire. Det vil det være med de nye reglene også. Problemet er at det ikke er likestilling i samfunnet. En lovendring vil gjøre det mye enklere for menn å ta ut sin del av permisjonen.
Vipsenmamma Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Slik jeg ser det her på DiB virker som mange menn har en tøffere kamp hjemme om å få slippe til med barnet. Ettersom mor tvilholder på sin 'rett' til å ha all permisjon for seg selv. Stakkars pappaer sier jeg. Og stakkars barn.
~sjiraff~ Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 OG stakkars de menneskene som ikke ser at andre er i en annen situasjon enn seg selv...
firemerkersmør Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Hurra for hr.salat. Desverre er det ikke så lett for alle å ta den kampen. Så hurra for staten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå