jiha Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hver gang jeg har lest på lånekassen har jeg gått ut i den tro på at jeg skal få så å så mye utbetalt.. men hver gang er det ikke sånn i det hele tatt.. Nå har jeg fått innvilget lån i tilegg til lønna min (er lærling). Så står det at jeg kan få fødsels stipend. men kommer jo til å motta fødsels penger fra nav også, har det noe å si? å så står d at jeg kan få 6500 i fødsels stipend, men jeg får bare 2000 i lån i måneden. blir bare det omgjort til stipend da eller vil jeg få 6500? håper noen har vært gjennom dette selv å skjønner hva jeg lurer på=)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Du får maksstøtte fra lånekassen (altså det du maks kan få av lån og stipend) utdelt som stipend. I tillegg får du støtte fra NAV hvis du har tjent nok til det, altså hvis du har jobbet i en vanlig stilling og tjent over 30 000 siste 10 mnd... er jeg ganske sikker på=)
jiha Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2008 "Du får maksstøtte fra lånekassen (altså det du maks kan få av lån og stipend) utdelt som stipend." Men det er akkurat denne setningen jeg ikke forstår *dumma* alså de 2000 jeg får nå blir omgjort til stipend bare?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå