2prinsesserogbim Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 jeg har siden september bare hatt 3 menstuasjoner. vanligvis, iallfall før jeg ble gravid sist hadde jeg 28 dagers syklus. jenta mi er nå snart 20 mnd. har alt i mellom 45 dagers syklus til 75 dagers syklus ca. jeg har hatt mellom 8 og 11 dagers lutealfase. noen som har det sånn og vert hos lege for det. jeg leste også litt på symtomer for pco og pcos, og har faktisk mange av sysmptomene, bare at jeg har ikke hatt mange små cyster, men 1 stor. har også endel av de andre symptomene. jeg ble litt redd da, burde aldri lest på det vettu, for det er jo sikkert bare tilfeldighet. vi har prøvd å fått en baby siden september, men har ikke brukt prevansjon på over 1 år. brukte bare noen mnd etter jeg fikk dattera mi, måtte slutte for jeg tålte de ikke. jeg har såååå lyst på baby, men er så redd jeg ikke vil få en til. for sykusene mine vil ikke stabilisere seg. vi har alltid ofte sex også. noen som har noen råd til meg???
Prinsemammaen Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Vil råde deg til å bestille time hos legen! Bare de kan finne ut hva som eventuelt feiler deg. Jeg var hos lege i forrige uke pga. uregelmessige sykluser som har variert på mellom 28 og 35 dager. Denne gangen har jeg ikke hatt mensen siden 6. januar. Tok blodprøver hos legen men ikke fått svar enda. Jo før du går til legen, jo fortere får du hjelp. Og kjappere blir du gravid! :-) Men jeg fikk mensen i dag, og er utrolig lettet!!! Det verste er den ventinga! Ønsker deg lykke til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Det er ikek sikkert du har PCO/PCOS fordi du har hatt en cyste, så slapp helt av. hadde jeg vert dg hadde jeg ville t gått til en akupunktør eller noe. Ellers kan du prøve progesta care, det fåes på helsekostbutikker. Den hjelper mange å få stabile sykluser. Wild Yam er også ett alternativ
2prinsesserogbim Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2008 jeg er nett ferdig med mensen... jeg lurer på om jeg skal bestille time nå snart eller om jeg skal vente å se hvordan denne syklusen blir.
Prinsemammaen Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er skikkelig utålmodig av meg, så hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt time med en gang! :-)
2prinsesserogbim Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2008 fullt klar over det du. det var bare så mange symptomer som stemte, men jeg vet det er langt fra sikkert det er noe sånn... jeg har cyste i hver syklus nå. innmari frustrerende. er det dyrt å gå til akupunktør??? ja jeg får prøve noe av det. men mulig jeg bestiller time til legen for å avkrefte ting alikevel. da roer jeg meg nok mer ned.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 ja, gå til lege, jeg hadde nok gjort det samme. I tillegg så vet jeg at det finnes en akupunktør der hvor du bor, så du kan høre med henne, søk på google.com Her koster det 350 pr.gang men litt mer den første gangen for da skal dere snakke også
Peders mamma Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Jeg sluttet med p-ring i oktober, og etter det har det bare vært tull...blir så frustrert !
2prinsesserogbim Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2008 takk for det... håper på å bli gravid snart.. er sååååå babysyk... håper det går deres vei fort også. at kroppen samarbeider med dere, på første forsøk. Nå er jeg også godt i gang me bryllupsplanlegginga. må finne meg en kjole snart. men søstra mi som er forlover vil vere med så da blir det jo ikke før første helga i april.
2prinsesserogbim Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2008 skjønner. jeg har ikke brukt prevansjon på leeenge
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 jeg skal love dg du er ikke alene. det har nå gått 14 mnd siden vi startet prøvingen, og termin nr.2 nermer seg, skulle hatt den 29.feb for siste gang. Jeg håper at vi får en liten en begge to snart. Jeg ønsker virkelig å holde en gutt eller jente til i armene mine. Så bra at du er godt i gang med bryllupsplanleggingen;) kanskje greit å ha det å tenke på nå mens du er mitt oppi dette
AO3 Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har hatt uregelmessige sykluser hele livet. Min lite misunnelsesverdige "rekord" er vel på ca 7 mnd uten tr. :S Dette var vel og merke uten at jeg NOEN gang hadde brukt p-piller eller annen hormonell prevensjon. Vanligvis har jeg sykluser på 5-7 uker, men kan være helt opp til 12 uker. På p-piller har jeg selvsagt stabil syklus. Pga disse syklusene mine hadde jeg regnet med at det skulle ta laaaang tid å bli gravid... Men jeg ble gravid på første forsøk, før tr kom tilbake etter p-pilleslutt. Så det går an! Jeg gikk også rundt lenge og lette etter symptomer og trodde at jeg kanskje hadde PCOS. Kanskje det beste bare er å komme seg til lege, da får man i alle fall vite? Så slipper man å uroe seg unødig. Jeg har hatt mange stunder opp gjennom årene da jeg trodde det skulle bli vanskelig for meg å bli gravid, men jeg tok feil... Mange unødige bekymringer jeg godt kunne ha spart meg for!
Peders mamma Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har bare hatt tr en gang etter jeg sluttet med p-ring i oktober...så det er en mulighet for at jeg kan bli gravid tror du ? selv om den ikke har kommet regelmessig? utrolig frustrerende dette her, å vente !
Pooh Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Så mange råd har jeg nok ikke, men jeg har veldig uregelmessige og lange sykluser. Sluttet med p-piller i begynnelsen av november og har kun hatt en TR siden det. Det var i begynnelsen av januar. Så nå går jeg og venter, kjenner etter og venter da..... Blir litt smågal av det. Bedre at TR kommer enn å gå sånn og lure.... Lykke til!!
Peders mamma Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 ja..æ hata luring..! lykke til te dæ å
Lunalill Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Før jeg blei gravid med første, så hadde jeg uregelmessig syklus hele tiden.. Så fikk jeg mens 8 uker etter fødsel og den har vært helt på klokkeslettet regelmessig til nå... Den 18 jan fikk jeg mens, og den varte som normalt i ca ei uke, så gikk det ca 2 dager og mens kom tilbake og varte i ca 4 dager.... Egentlig så skulle jeg ha hadd min ikm nå den 18, men ingenting tegn til tante ennå... Men jeg tør ikke ta noen test før etter helgen, for det kan jo være at hele syklusen har forskøvet seg... Men seff håper jo på at jeg har en liten spire i magen....
Juicy med spirer! Skrevet 22. februar 2008 #17 Skrevet 22. februar 2008 Jeg sluttet på pillen i august og har hatt mens 2 ganger siden det... (er i 3pp nå) Hvordan gjør dere andre det sånn "rent praktisk"? Tenker på å finne EL og sånne ting... Det er jo umulig! Har ikke råd til å drive med EL testing hele syklusen heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå