1+1=2+1+x Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jenten min sover gjerne 4 timer fordelt over to lurer på dagen. Sover ikke gjennom natten. Legger hun 19-20 om kvelden... ammer 01 og så står vi opp 5-6 om morningen. Har et inntrykk av at hun sover leeenge på dagen i forhold til andre på samme alder. Lurer derfor på om det kan hjelpe å kutte ned på dagsovingen i håp om bedre nattesøvn. Noen som har prøvd noe lignende?
LoveInMyTummy Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Jenta mi legger seg 18.30 og sover til mellom 7 og 8 uten amming. Så sover hun ca 2 timer på dagen fordelt på to ganger. Det hadde sikkert vært bedre å kutte ut litt av sovinga på dagen og heller lagt henne tidligere. Med snuppa mi så er det slik at når hun blir lagt senere enn vanlig, så våkner hun tidligere neste morgen... Lykke til!
Moi 32 Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 min gutt på 7,5mnd sover 19-7(uten melk) om natta og 2x30min på dagen. da er alle passe uthvilt og fornøyde..
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 bebyer skal ikke sove mer enn 3-4 timer på dagen. og helst ikke etter kl 16 når de er så gamle. dersom de gjør det så sier det seg selv at de ikke klarer å sove lenger enn til 5 dagen etter.
77modell Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Dette tror jeg er veldig individuelt!!!!!! Men om ho våkner så tidli er det jo nærliggende å tro at det blir for mye soving........ Men sønnen vår var våken mellom 4-0530 å klar for dagen fra han var 7mnd til han var rundt 1år. Så noen er bare sånn.............desverre:)
lykkelig73 Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Her i huset sover jenten vår fra 20 til ca 06-07 uten mat. Da får hun mm og sover en time eller to til:-) Hun sover lite på dagen. 2 lurer på mellom 30 og 45 min. Men det er nok veldig forskjellig. Noen er morgenfugler...
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Lillemor sover 3 timer på dagen, fordelt på to lurer. Sover fra 1800/1900-0700 med oppvåkning ca hver 3 time.
hit og dit Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Eg synes trøtte babyer skal få sove eg. Mallo sover lite på dagtid, ifølge andre, ho sover 2,5 time om dagen fordelt på to eller tre ganger. Om natta sover ho fra sju til halv sju, sjelden våken midt på natta. Kanskje lett for meg å sei at babyer som er trøtt på dagen skal få kvile, siden eg er så heldig at ungen sover om natta. Men eg hadde ikkje hatt hjerte til å holde ho våken når ho er trøtt, det er jo ikkje så godt å vera trøtt og sliten. Kanskje du kan vekke ho. Når ho har siste kvilen sin på ettermiddagen så vekker du ho etter ei viss tid. Det kan jo vera verdt ei forsøk.
1+1=2+1+x Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2008 Nå holdt jeg vesla våken fra 14-19... sover tungt foreløbig. Vi får se hva natten bringer. Hun har bare sovet 2,5 timer i dag (på eget initiativ faktisk) så kanskje sover hun rundt;) Tror virkelig jeg skal prøve å kutte søvnen på dagen jeg... Takk for alle innspill
2småihus!:) Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Lillemor her sover omtrent like mye!har først en hvil på ca 2t kl 10-12, også en hvil på ca 1,5t kl 1430-16. Hun er veldig aktiv når hun er våken, og det virker som hun blir såpass sliten at hun trenger disse hvilene. Ofte må hun vekkes etter disse hvilene...Tenkte som deg en stund, at vi skulle kutte på dagtidsovingen, og gjorde det ei lita stund, men det fikk ingen innvirkning på nattesøvnen. Hun er ofte våken om natta, minst hver 3.time, og vil bare ha pupp...MEN, i går startet vi nattavvenning,og første natta gikk mye bedre enn forventet! hvis det blir helt vellykket og hun sover gjennom snart har jeg ingen planer om å kutte på dagtidsovingen...søvn avler søvn heter det jo!
1+1=2+1+x Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2008 jeg prøvde med nattavvenning... men det gikk dårlig. Hun ble bare mer urolig, utrygg etc. Også ble hun syk midt opp i det hele. Men gjør kanskje et forsøk til om dette skal være misslykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå