Gå til innhold

Når har dere søkt om permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er sent ute her...leste en plass at en bør søke 3 mnd før en skal ut i permisjon...er ikke så mye mer da, er 25+5 i dag, men skal i permisjon fra 12 mai.... Er vel bare å få ut fingern å få tak i skjema....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. skal også ut i permisjon fra12 mai:):) å jeg har sendt papirene til nav. liker å være tidlig ute. forsto det slik at det synes di på nav ogå.

Skrevet

Jeg søkte permisjon, og sendte papirene til NAV når jeg var 5 og en halv måned på vei. Sto i en bok jeg fikk hos jordmor, at det var tiden for å gjøre det :)

Skrevet

Ring å hør med ditt lokale kontor. De som jeg forholder meg til ville IKKE ha søknaden for tidlig, da det bare hopet seg opp. Jeg leverte papirene 1 mnd før jeg skal ut i perm. Fikk beskjed om at behandlingstiden var maks 14 dager.

Men nå skal det sies at jeg kommer fra et lite tettsted da.. kan være annerledes i byen.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Varierer når de ønsker å få det på NAV. Hos Nav her hvor jeg bor ville de ha den 1 mnd før termin så det har ingen hast ennå.

Skrevet

Hør med nav lokalt. Det varierer fra sted til sted. Jeg har fått beskjed om å søke "et par uker før permisjonsstart", altså 4-5 uker før termin. Men kommer vel til å søke en måned før perm.start, for å være litt tidlig ute.. Syns det var litt tett på, så jeg sender den litt før.

Skrevet

Da jeg skulle ha permisjon sist, leverte jeg papirene 4 mnd før jeg skulle ut i perm. Da jeg skulle ha første utbetaling og jeg satt der med en nyfødt baby, kom det ingen penger. Ringte NAV og da hadde de glemt å behandle søknaden min. Ga den dumme saksbehandleren en god porsjon kjeft og det endte med at hun måtte jobbe overtid den fredagen for å fikse det. Så det lønner seg å sende inn tidlig og også ringe og sjekke at alt er i orden før man går ut i perm er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...