Gå til innhold

Tradisjonelle eller alternative farger - Dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart døpe minstemann, og jeg lurer på om vi skal ha en annen farge enn lyseblå på sløyfen hans og dekorasjonene. Har litt lyst, samtidig som det blå er veldig typisk dåp da....

Lurte da på evt en fin grønnfarge, nå som det våres

Hva synes dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønt er kjempefint da, symboliserer jo det nye livet og våren og alt. Jeg hadde valgt grønt!

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Vi brukte limegrønt og gult, ble kjempefint.

brukte nesten ingenting på dekorasjonene:

-eføyranker langs bordene (gratis)

-lysegrønne telys i helt vanlige telysholdere fra ikea (50 kroner)

-gule falske gerbera fra IKEA i små vaser fra IKEA (12 kr per dekorasjon+10 = 120 kroner)

-Lysegrønne pyntesteiner innimellom (100 kroner)

Så vi brukte kanskje 200 kroner på pynt + 100 kroner på lysegrønne servietter. KJempefint!

Skrevet

Det høres kjempefint ut - og billig ! Jeg hadde tenkt meg til Løiten Lys for å handle ting og tang - men det blir nok adskillig dyrere ja. Kan kjøpe servietter der, de har masse utvalg - og heller ta en tur til Ikea.

Hadde dere grønn sløyfe på dåpskjolen også ?

Skrevet

Vi har aldri brukt tradisjonelle farger til dåpskjolen, og den har 78 barn blitt døpt i:). Helt hvitt synes jeg ofte er lekkert. Grønter fint nå om våren, spesielt lindegrønt.

Såg noen som hadde helt grønne dekorasjoner på bordene også, i ulike nyanser der noen gikk mot gult. Det var utrolig fint:) Hvitveis er min favoritt.

Skrevet

Da vi døpte minsten på høsten, valgte vi høstfarger. Ble kjempefint!

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Nei vi hadde rosa sløyfe på dåpskjolen.

Bordkortene var forresten med gule gerberaer på, kjøpte dem på notabene...

Skrevet

Kanskje vi skal ha hvit sløyfe da. Høres fint ut. Føler det bli litt kræsj å ha blå sløyfe og grønne borddekorasjoner.

(hehe, dåpsbarnet skal matche serviettene ;-)

Må titte litt rundt og kikke, men da tror jeg med sikkerhet at blå pynt på bordene faller bort. Måtte bare høre hva som var vanlig ellers, har aldri vært i en dåp der det ikke er rosa/blått.

Skrevet

Min gamle bestefar var klokker på sine gamle dager og veldig opptatt av dåpshistorie. Han kledde på dåpsbarnet i vår familie, og brukte hvite sløyfer.

Fra gammelt av var det vanlig å ha en vakker brodert dåplue og et dåpsteppe som en hadde rundt barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...