cabe- fått gutt nr fire :) Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Ikke like lykkelig som de fleste andre her inne.. Var ikke planlagt, og har barn på 8 år, 2 1/2år og 1 1/2 år. Mensen kom ikke, men den er jo ofte forsinket. Tok en test i går ettermiddag som var super positiv. Sjokk!! Vet ikke hva vi skal gjøre. Har forsåvidt drømt om fire barn, men synes dette ble i tetteste laget ift de to minste. Akkurat ferdig med nattevåk og amming og fått litt frihet og ikke minst kjæresteforholdet tilbake. Abort føles veldig vanskelig å forsvare siden vi ikke har brukt sikker prevansjon. Noen som har vært gjennom det samme?
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 da får du 3 tette,travelt:) du vart gravid etter 3 mnd mellom nr 2 og 3...da har du hatt 2 svangerskap i ett og nå gravid igjen...forstår godt at du er sliten....vi venter nr 2 og det blir 1,5 år mellom de...syntes dette er perfekt,men har sagt t min kjære at nå VIL eg ha pause minst 3 år før neste fødsel...orker ikke 3 tette...men det er typisk at vi blir gravid igjen etter 6 mnd eller noe...med nr 1 vart eg gravid mens eg brukte beskyttelse..så har faktisk allerede lurt på om det blir palss til 3 seter i bilen...bare i tilfelle...vi kommer til å beholde viss noe slikt skulle skje,men kommer til å blir litt fortvilet...slik du har det hørest det ufattelig tungt ut...men over til det positive...du er kjempeheldig som har en 8 åring...en 8 åring kan være veldig annsvarlig og flink å avlaste en sliten mamma...ka med å begynne med ukelønn og sammtidig gje 8 åringen litt annsvar? passe de to eldste litt slik at du får tatt deg av babyen osv? 8 åringen kan jo leke med ungene...
cabe- fått gutt nr fire :) Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar!! Ja, sånn kan det gå når man ikke passer seg : ) Er fortsatt nesten i "fornektingsfasen", men det går vel opp for meg etterhvert. Føler meg ikke klar for ett nytt svangerskap, men som du sier, man får fokusere på det positive. Har hatt veldig lite plager i de forrige svangerskapene, bare kvalme. Og så kan det jo hende at det blir ei lita prinsesse denne gangen?? Har tre flotte gutter fra før. Å få to tette er helt hærlig, du kan bare glede deg. Aldri en kjedelig dag!
maria isabell Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 det hørest ut som du har bestemt deg:) så heldig du er som har lette svangerskap..tok av 10 kg sist på 2 mnd...denne gangen bare 4 kg..men begge disse er hypermessig...er så ufattelig glad for at eg er 60 prosent betre denne gangen,selv om det ikke har vert så lett alikavell...men det var jo dette vi ønsket oss så sterkt...du sier du alltid har ønsket deg 4 barn, nr 4 kom litt tidlig,men vi er super mammaer og takkler det meste:) hvordann er 8 åringen din? er han annsvarsfull og voksen for alderen? kankje han hadde blitt stolt viss han fekk tildelt oppgaver med de yngre søskene og litt ukelønn? gleder meg veldig til babyen kommer,har ekstrem fødsles angst,så eg bare fornekter det til siste minutt,fødselsangsten skal ikke ødelegge gleden over graviditeten:)
<3 lykkeliten <3 Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Venter selv nr 4, men dette var planlagt da. Kjenner meg litt igjen likevel. Jeg får av og til litt "angst". Hvordan kommer det til å gå, osv. Vi får også fire iløpet av åtte år. Men jeg må bare trøste meg med at det går nok bra. Alt løser seg hvis man går inn for det. Jeg tror det viktigste er å slappe av og ta ting som det kommer. Det er jo faktisk en del som har fire og flere barn. Det går jo bra med dem. Også ser jeg for meg at når ungene blir eldre vil ting roe seg. Tenk for en fantastisk storfamilie vi får. Mange flotte barnebarn, herlige unger og mange som kan ta vare på oss når vi blir gamle. Jeg gleder meg mest i hverfall, selv om angste og usikkerheten melder seg av og til. Se det positive i det så vil alt ordne seg. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå