Gå til innhold

Vaffeloppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier bare å slumpe, men får somregel ikke noe smak i vaflene. Er det noen som har en skikkelig god gammel oppskrift på vafler:) Jeg og barna har lyst på vafler i dag.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg slumper også. men har merket vaflene er mer gode når jeg har mer egg i.

så i en røre har jeg 4-5 egg i, ca 4dl sukker, 1-2 ts vaniljesukker, 1-2ts bakepulver, 7-8dl melk (opptil 1 liter), og mel til passe tykk røre.

Kose dere med vafler!

har også lyst på...

Skrevet

dei dere gulepåsane med vaffelrøre som du bare tilsette vatn og smør,e veldig god :)

Skrevet

Ja de er gode, men fikk noen veldig gode hjemmelagede her om dagen. Var veldig mye godt i de tror jeg. SIkkert både meierismør og rømme.......skikkelig kaloribombe......det er fint for det trenger vi...he he

Skrevet

Slumper også bare, så det blir forskjellig fra gang til gang. Men viktige ingredisenser er egg og havregryn. Og hvis du har rømme så ha oppi det også :o)

Skrevet

Vafler har jeg aldri brukt oppskrift til, men et egg, litt fløte og en smak sukker og vaniljesukker gjør susen. :-) Sammen med alt det andre, altså; mel og melk osv.

Skrevet

Her er min oppskrift arvet etter mamma og denne blir kjempegod.

2-3 egg

1-1,5 dl sukker

1 dl melk

3 dl hvetemel

litt vaniljesukker

litt kardemomme

en teskje bakepulver

rør godt sammen og spe videre ut med ca 2 dl melk

tilslutt ca 30-50 gram smør/margarin

Jeg pleier bruke ekstra lettmelk og soya margarin og får alltid skryt for vaflene! :) (litt usikker på den første melkemengden, men sånn ca, slumper jo litt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...