Gå til innhold

Dere som har kobberspiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor fornøyd du er med kobberspiral? Positive/negative sider? Blør alle mye som setter den inn? (har hørt det) Jeg driver å vurderer om jeg skal sette inn eller ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er fornøyd ja, mens smertene har faktisk blitt mindre selv om de fleste får mere smerter.

Blør veldig mye de første 24-30 t og etter det så roer det seg.

Skrevet

Jeg har lite langtidserfaring, da jeg satt den inn for 3 uker siden=) Men kan svare på noe.

Jeg blødde ingenting da den ble satt inn, bare noen dråper sånn på dopapiret. Har hatt mensen en gang siden, og blødde egentlig som vanlig(normal, moderat), men med èn dag som jeg blødde kraftig. Så gjenstår å se om dette fortsetter.

Jeg satt inn kobberspiral fordi jeg skal ikke ha èn eneste hormon til inn i denne kroppen her=))

Skrevet

Har hatt i mange år...alltid stort sett vært fornøyd, 'glemt' at jeg har den, er bare der. Mindre menssmerter, men større blødninger.

Skrevet

Takk for svar. Hvor stor blødning er det snakk om da? Vanligvis når jeg har mensen så blør jeg ikke spesielt mye. Vil det da bli sånn at det av å til blør igjennom klær å sånn eller? Eller blør man bare litt mer enn før? Var det vondt å sette den inn? Bør jeg gå til en gynekolog å gjøre det, eller kan min fastlege gjøre det? Merker man at den er der? Har hørt om noen tråder som stikker ut?

Mange spørsmål her da... Men jeg vurderer dette sterkt da jeg ikke ønsker å tilføre kroppen mere hormoner.

Skrevet

Jeg var kjempefornøyd sist og skal sette inn igjen på mandag faktisk. Hadde helt lik mens som før, og ingen bivirkninger. :o)

Skrevet

jeg har hatt min siden november. OG jeg blør i nesten to uker, og jeg blør MYE.. må skifte den største av tampongene (den er svæær) annenhver time... Før hadde jeg relativt kraftige blødninger , men bare i to dager, så sparsomme blødninger i to-tre dager til..

Skrevet

Jeg fikk satt inn hos gynekolog. Var ikke vondt, men sef ikke behagelig...men de er jo kjappe da, så den lille smerten holder man ut!!

Heller ingen tråder som henger ut.

Fikk som sagt litt kraftigere og lengere blødning, men blødde ikke gjennom klær. Måtte bare skifte bind litt oftere.

Obs! Til deg og de andre her, så sa min gynekolog at man skulle unngå å bruke tampong. Var ikke farlig, men han sa du kunne faktisk dra med deg spiralen ut.

Dette var en godt voksen, erfaren gynekolog, så han har sikkert sett mye rart=))

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Ikke mer blødninger eller vondt under mensen enn vanlig og den var i tillegg billig.

Skrevet

Hva koster det da? Dere som har vært hos gynekolog, skal jeg bare ringe å si at jeg vil sette inn spiral, eller må jeg inn å undersøkes først? Hehe, ja jeg har virkelig ikke greie på dette... Jeg skulle tatt en celleprøve også, kan de ta den i samme slengen tro? Er det dyrt å gå til privat gynekolog? Hvor lang tid tok det å sette den inn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...